Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag met De Bespaarbijlage

 Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag met De Bespaarbijlage
  • Food-en-retail
  • 15 sep 2025 @ 14:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Terwijl heel politiek Den Haag zich buigt over de inhoud van de Miljoenennota in aanloop naar de Derde Dinsdag van september, verraste supermarktketen Dirk zijn klanten én lezers van De Telegraaf met een ‘bespaarbijlage’.

Daarmee speelt Dirk stevig in op Prinsjesdag en de jaarlijks terugkerende discussie over koopkracht en prijzen. Het is niet de eerste keer dat Dirk op deze manier van zich laat horen, maar niet eerder werd een volledige bijlage gedrukt om de boodschap van Dirk duidelijk te maken; boodschappen moeten voor iedereen betaalbaar zijn én blijven.

De speciaal gemaakte ‘bespaarbijlage’ stond afgelopen zaterdag met maar liefst acht pagina’s groot in De Telegraaf en laat zien hoe Dirk klanten dagelijks helpt om slim boodschappen te doen. Met de actie onderstreept Dirk zijn boodschap dat verantwoord en betaalbaar boodschappen doen geen kwestie is van één dag in het jaar, maar een belofte waar de supermarkt jaar in jaar uit voor staat.


De 'bespaarbijlage'

Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk, over de Bespaarbijlage: 'Traditiegetrouw haken we bij Dirk in op Prinsjesdag. Dit keer met onze eigen uitgave waarin we het vuur aan de schenen leggen van politiek Den Haag en andere supermarkten. We pakken belangrijke consumentenonderwerpen aan zoals tv-reclames waar de consument voor betaalt, het eerlijk vergelijken van producten en de hoge prijzen van A-merken die weer betaalbaar moeten zijn voor iedereen.'

Met de inhaker van Prinsjesdag 2025 laat Dirk volgens de makers zien dat de supermarktketen niet alleen scherp is op prijzen, maar ook oog heeft voor actuele thema’s en de beleving van zijn klanten.


Inhaker op Prinsjesdag

Over Dirk
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 133 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk-winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Drenthe, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.Dirk.nl.'

(bron: Dirk) 

Over De Telegraaf
'De Telegraaf, onderdeel van Mediahuis, is een van de meest invloedrijke en gelezen kranten in Nederland. Met een sterke focus op nieuws, economie, politiek en cultuur, biedt De Telegraaf haar lezers actuele en relevante informatie. Het dagblad staat bekend om zijn uitgebreide verslaggeving en diepgaande analyses, zowel in print als digitaal. Het merk bereikt maandelijks bijna zeven miljoen Nederlanders via print en online.'

(bron: De Telegraaf)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken