Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'

Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'
  • Content
  • 15 sep 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

De nieuwe Soilmatescampagne van Happiness Amsterdam tilt restaurants op het schild die kiezen voor pure smaak in plaats van opsmuk. Hun alternatieve deelnemerslijst kan zich naar eigen zeggen meten met die van Michelin.

Soilmates, het merk dat ‘ugly’ avocado’s redt en verwerkt tot avocadokookolie, lanceert samen met Happiness Amsterdam de ‘Ugly’ Gems Guide. Deze alternatieve restaurantgids richt zich volledig op smaak en laat uiterlijk en opsmuk buiten beschouwing.


'Ugly Gems Guide'​ op bezoek in Londen

Volgens Soilmates draait de campagne om het idee dat ‘it’s the inside that counts’. Na een eerdere campagne waarin het merk schoonheidsidealen bekritiseerde, wil Soilmates nu mensen inspireren om restaurants te waarderen op hun culinaire kwaliteit in plaats van hun uitstraling.

Bekijk hier de film over stad 1 (Londen):



‘We kennen allemaal dat ene vreemde restaurantje, verstopt in een steegje, waar je het lekkerste eten van de stad vindt. Een plek waar het echt om de binnenkant draait. Nu is er eindelijk een platform om die “Ugly” Gems te vieren en met de wereld te delen,’ zegt Sander Breedveld, co-founder van Soilmates.

De ‘Ugly’ Gems Guide is een online platform waar mensen hun favoriete verborgen parels wereldwijd kunnen toevoegen. Het platform is te vinden via soilmates.com/uglygems. De campagne richt zich niet alleen op de digitale gids: via een outdooractivatie worden geselecteerde restaurants letterlijk omgevormd tot dragers van de campagne. Daarnaast loopt er een socialcontentserie met Soilmates-ambassadeur Jono Lancaster, motivational speaker, auteur en BBC-presentator. Samen met locals gaat hij op zoek naar bijzondere ‘Ugly’ Gems in onder meer Londen en Kopenhagen.


'Ugly Gems Guide'​ op bezoek in Kopenhagen

Nik Sluijs, creative partner bij Happiness Amsterdam, licht toe: ‘“It’s the inside that counts” is een creatief platform dat blijft groeien, terwijl Soilmates internationaal uitbreidt. Deze nieuwe campagne bewijst de kracht van het platform, omdat het zich niet alleen richt op sociale normen, maar nu ook op food culture. De “Ugly” Gems Restaurant Guide inspireert mensen om nooit iets op uiterlijk te beoordelen. Ook restaurants niet.’

De geïntegreerde campagne start in het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Nederland. Later volgen meer landen. Bekijk de film uit stad 2 (Kopenhagen) hieronder.

credits
Opdrachtgever: Soilmates – Sander Breedveld en Melis Kolyozyan
Bureau: Happiness Amsterdam – Nik Sluijs (Creative Partner), Joey Boeters (Creative Partner), Daan de Raaf (Strategy Partner), Iris Minnema (Business Partner), Tyler Hutton (Creative), Marloes Hartsuiker (Creative) en Lovina Mohns (Junior Account Manager)
Host: Jono Lancaster
Productie: Toko Agency – Daniel Porcedda (Executive Producer), Marvin The (Creative Director), Christine Ortiz Aldana (Producer), Sjoerd Wess (Director/DOP), Quinton Dallie (Editor), Luisa Soares (Editor), Soundsright (Soundmix)
Digital: Lama Lama – Abel Schupp, Marin van Loo, Nick Castricum, Lisa Stegers en Lars Koelman



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken