Dumfries helpt tieners leren budgetteren

- Food-en-retail
- 15 sep 2025 @ 10:01
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 sep 2025 @ 10:01
- Kel Koenen
De kersverse bank Buut – ontwikkeld door de makers van Tikkie – gaat samenwerken met Oranje-international Denzel Dumfries om tieners op een laagdrempelige en leuke manier financiële vaardigheden bij te brengen.
De samenwerking gaat verder dan enkel een ambassadeursrol: Dumfries ontwikkelt samen met jongeren en Buut content voor social media, de app en de website. Daarbij komen thema’s als sparen, budgetteren en overzicht houden centraal te staan. ‘Steeds meer jongeren zijn financieel kwetsbaar of ongezond’, zegt Sanne van Kuijk, Head of Growth bij Buut. ‘We willen tieners en ouders meer grip geven. Denzel is daarbij een ideaal rolmodel: hij staat met beide benen op de grond en laat zien dat dromen werkelijkheid worden als je er hard voor werkt.’
Dumfries onderschrijft het belang van financiële educatie. ‘Tot mijn achttiende draaide ik elke euro drie keer om. Ik weet hoe belangrijk het is om slim met geld om te gaan, maar ook dat niet iedereen dit van huis uit meekrijgt. Samen met Buut wil ik jongeren laten zien dat geldzaken ook leuk en overzichtelijk kunnen zijn. Zo bouwen we aan een financieel gezonde generatie.’ De bankapp van Buut biedt hiervoor praktische tools. Jongeren kunnen hun geld verdelen over betaal- en spaarpotjes, waarbij op = op geldt. Sparen levert tot €1.500 drie procent rente op, daarboven 1,5%. Ook Tikkies versturen vanuit een potje is mogelijk. Nieuwe gebruikers krijgen €25 starttegoed zodra de eerste zakgeldafspraak met ouders is gemaakt en een bedrag is ingelegd.
Naast zijn voetbalcarrière en rol bij Buut runt Dumfries met zijn familie Duce (Dumfries Unlimited Care and Education), een centrum in Rotterdam-Zuid dat kwetsbare jongeren ondersteunt met zorg, onderwijs en gelijke kansen. Onlangs werd restaurant Young Harvest toegevoegd, waar jongeren hun eerste stappen in het arbeidsproces zetten.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes