Dumfries helpt tieners leren budgetteren

Dumfries helpt tieners leren budgetteren
  • Food-en-retail
  • 15 sep 2025 @ 10:01
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De kersverse bank Buut – ontwikkeld door de makers van Tikkie – gaat samenwerken met Oranje-international Denzel Dumfries om tieners op een laagdrempelige en leuke manier financiële vaardigheden bij te brengen.

De samenwerking gaat verder dan enkel een ambassadeursrol: Dumfries ontwikkelt samen met jongeren en Buut content voor social media, de app en de website. Daarbij komen thema’s als sparen, budgetteren en overzicht houden centraal te staan. ‘Steeds meer jongeren zijn financieel kwetsbaar of ongezond’, zegt Sanne van Kuijk, Head of Growth bij Buut. ‘We willen tieners en ouders meer grip geven. Denzel is daarbij een ideaal rolmodel: hij staat met beide benen op de grond en laat zien dat dromen werkelijkheid worden als je er hard voor werkt.’

Dumfries onderschrijft het belang van financiële educatie. ‘Tot mijn achttiende draaide ik elke euro drie keer om. Ik weet hoe belangrijk het is om slim met geld om te gaan, maar ook dat niet iedereen dit van huis uit meekrijgt. Samen met Buut wil ik jongeren laten zien dat geldzaken ook leuk en overzichtelijk kunnen zijn. Zo bouwen we aan een financieel gezonde generatie.’ De bankapp van Buut biedt hiervoor praktische tools. Jongeren kunnen hun geld verdelen over betaal- en spaarpotjes, waarbij op = op geldt. Sparen levert tot €1.500 drie procent rente op, daarboven 1,5%. Ook Tikkies versturen vanuit een potje is mogelijk. Nieuwe gebruikers krijgen €25 starttegoed zodra de eerste zakgeldafspraak met ouders is gemaakt en een bedrag is ingelegd.

Naast zijn voetbalcarrière en rol bij Buut runt Dumfries met zijn familie Duce (Dumfries Unlimited Care and Education), een centrum in Rotterdam-Zuid dat kwetsbare jongeren ondersteunt met zorg, onderwijs en gelijke kansen. Onlangs werd restaurant Young Harvest toegevoegd, waar jongeren hun eerste stappen in het arbeidsproces zetten.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken