IBC2025: energie en innovatie

IBC2025: energie en innovatie
  • Algemeen
  • 16 sep 2025 @ 11:18
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De internationale media-, entertainment- en technologiesector kwam deze week samen in de RAI Amsterdam voor IBC2025. Met 43.858 bezoekers, meer dan 1.300 exposanten en ruim 600 sprekers was het evenement een toonbeeld van energie, innovatie en zakelijk momentum.

Van wereldwijde broadcasters tot disruptieve start-ups: de hele keten ontmoette elkaar om ideeën te delen en samen de toekomst van de industrie vorm te geven. ‘Wat mij vooral trof, was het gevoel van optimisme en doelgerichtheid’, zegt Michael Crimp, ceo van IBC. ‘Exposanten, bezoekers, sprekers en partners kwamen hier om samen de toekomst van onze sector te bepalen.’

Een van de highlights was de lancering van Future Tech in hal 14, waar bezoekers hands-on konden ervaren hoe generatieve en agentic AI, cloud-native workflows, immersive media en private 5G de industrie vooruitstuwen. Naast technologie draaide IBC2025 nadrukkelijk om mensen en talent. Met inclusie- en opleidingsprogramma’s, mentoring en netwerkinitiatieven werd de volgende generatie mediaprofessionals in de schijnwerpers gezet.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken