Intergamma lanceert retailmedia-netwerk

Intergamma lanceert retailmedia-netwerk
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2025 @ 08:01
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Intergamma, moederbedrijf van bouwmarktketens Gamma en Karwei, zet een nieuwe stap met de introductie van Intergamma Retail Media Groep (IRMG). Hiermee krijgen leveranciers en adverteerders de mogelijkheid hun campagnes direct onder de aandacht te brengen van consumenten die zich online of in de bouwmarkten bevinden - precies op het moment dat ze koopintenties hebben.

Volgens ceo Joost de Beijer biedt Intergamma een uniek platform: ‘Met ons grote bereik, zowel fysiek als digitaal, beschikken we over een waardevol podium voor leveranciers en adverteerders in de Huis & Tuin-markt. We brengen merken en producten onder de aandacht op precies die plekken waar constructieve en decoratieve klussers hun aankoopbeslissingen nemen.’

De propositie omvat zowel digitale als fysieke kanalen. Online kunnen merken kiezen voor gesponsorde producten, bannering, video en gepersonaliseerde campagnes op de webshops en apps van Gamma en Karwei. Vanaf medio 2026 volgen de bouwmarkten zelf, met displays, schapcommunicatie en digitale schermen. Alle uitingen worden ondersteund door data-gedreven targeting en inzicht, waardoor campagnes meetbaar en gericht inzetbaar zijn. De Beijer: ‘Retailmedia is de logische volgende stap in onze samenwerking met leveranciers. Het versterkt niet alleen hun marketinginspanningen, maar draagt ook bij aan een betere ervaring voor onze klanten.’

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken