Hart van Brabant lanceert Hartmakers-campagne

- Bureaus
- 5 sep 2025 @ 00:08
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 sep 2025 @ 00:08
- Kel Koenen
Onder het thema ‘Word Hartmaker van Hart van Brabant’ is een nieuwe langetermijncampagne gelanceerd door Midpoint Brabant en Fama Volat. Doel is inwoners en organisaties te verenigen die zich zichtbaar inzetten voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.
Bij zijn afscheid als burgemeester van Tilburg werd Theo Weterings benoemd tot de eerste Hartmaker. Hij kreeg de Hart van Brabant-erepin opgespeld door Midpoint-directeur Bas Kapitein. In een video van Marketing Tilburg-directeur Marc Meeuwis werd de ambtsketen van Weterings symbolisch omgesmolten tot pins met het nieuwe beeldmerk. De campagne moet volgens de initiatiefnemers een ‘kettingreactie’ veroorzaken: steeds meer inwoners en organisaties kunnen zich aanmelden via de nieuwe website hartvanbrabant.com.
Bekijk de campagnevideo hieronder:
‘Het was de hartenwens van Theo Weterings om Hart van Brabant stevig op de kaart te zetten als regio die zich inzet voor brede welvaart’, aldus Kapitein. ‘Met de campagne roepen we alle trotse Hart van Brabanders op zich aan te sluiten bij de Hartmakers. Want samen zijn we Hart van Brabant: een samenleving die klopt.’
De timing sluit aan bij onderzoek van RaboResearch, waaruit blijkt dat Hart van Brabant landelijk koploper is in de transitie naar de nieuwe economie. Merwin de Jongh van digitaal collectief The Tailors: ‘Bedrijven maken hier succesvol de slag van data en AI-technologie naar praktische, mensgerichte oplossingen. Ook jonge talenten en startups krijgen hier volop de kans om innovatieve oplossingen te ontwikkelen.’
Credits
Midpoint Brabant (opdrachtgever): René Bergmans, Isa Druijts
Fama Volat (campagneconcept- en productie): Levi Sars, Carmen Roovers, Marly Breij
Maincourse (videoproductie): Mark Vankan en Reinier Reynhout
Indicia (website): Babs Tuerlings
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Wij eisen de nacht op-campagne van start voor veiligheid vrouwen
- Nieuwe campagne Het Vergeten Kind benadrukt kracht van aandacht
- Initiative grootste mediabureau van Nederland
- Asito zet schoonmaakvak in nieuw daglicht
- Logistiekcampagne TLN benadrukt innovatie en duurzaamheid
- The Business of Culture lanceert The Reframe
Laatste Nieuws
- De Koffiejongens positioneren zich... 05-09-2025
- Campagne zet trotse Hartmakers in... 05-09-2025
- Dovida kiest voor Draft Digital 03-09-2025
- Dept vergroot rol bij Lufthansa... 03-09-2025
- Ambion werft leraren met betaalde... 03-09-2025
- Adnight haalt Breaking & Entering... 03-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers