Initiative grootste mediabureau van Nederland

Initiative grootste mediabureau van Nederland
  • Bureaus
  • 25 aug 2025 @ 07:00
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, is in 2024 het grootste mediabureau van Nederland gemeten naar billings en digitale bestedingen. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van onderzoeksbureau Recma. Met een geschat bedrag van 821 miljoen euro voert Initiative de lijst aan, waarbij vooral het aandeel non-traditionele media opvalt.

Op de tweede tot en met vierde plaats volgen de GroupM-labels Wavemaker, EssenceMediaCom en Mindshare. Abovo blijft, ondanks een daling van 8% in billings, de grootste onafhankelijke speler.


Edward Knol

‘Initiative koerst jaar na jaar een stabiele koers, wat in 2024 resulteerde in deze mooie eerste plek', reageert Initiative MD Edward Knol. 'Het is een compliment naar zowel team als klanten toe gezien er naar veel verschillende data wordt gekeken. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel en dat wordt gewaardeerd door onze klanten, resulterend in lange klantrelaties en daarmee ook groei. Het harde werken van ons team de laatste jaren heeft zijn vruchten afgeworpen. Chapeau!’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken