Koffiedealer Douwe verrast festivalgangers op Lowlands
.jpg)
- Content
- 19 aug 2025 @ 16:39
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 19 aug 2025 @ 16:39
- Imke Walenberg
Op Lowlands ging dit weekend niet alleen de naam van artiesten rond, maar ook die van een zekere Douwe. Via stickers, WhatsAppgroepen en Airdrops werd zijn telefoonnummer verspreid met de boodschap: 'Feestje bouwe? App Douwe.' Wie hem benaderde, kreeg een live locatie en kon hem ontmoeten op het terrein. Niet om pillen of poeders te krijgen, maar een kop koffie, de meest legale oppepper van allemaal.
De actie was een initiatief van Douwe Egberts en bureau Truus, bedoeld om de koffiemaker dichter bij een jongere doelgroep te brengen. De setting was bewust gekozen: Lowlands staat bekend als festival waar energie, saamhorigheid en experiment samenkomen. Bijna 400 bezoekers stuurden een bericht naar Douwe, goed voor zo’n 1700 appjes. Via hem ontvingen zij een voucher die ingewisseld kon worden bij de ‘Koffiewekker’, een promotieteam dat in de ochtenden met rugzakken vol koffie over de campings trok.
Online kreeg de campagne nog grotere vleugels. Dankzij influencers en gedeelde content bereikte de activatie ruim vijf miljoen mensen. Op sociale media regende het reacties: variërend van 'slimste reclame van het jaar' tot 'beste promo ever.'
Bewuste knipoog
Volgens Cato Duyvis, creative director bij Truus, was de activatie een bewuste knipoog: 'Koffie hoort net zo goed bij een festival als een powerbank en een poncho. Met Douwe de Dealer konden we inspelen op de energie en humor van Lowlands.'
Voor Douwe Egberts is de actie onderdeel van een bredere strategie om relevant te blijven onder jongeren. Brand manager Celine van den Tillaar: 'Met deze activatie hebben we laten zien dat koffie óók in de festivalcultuur past. Het idee sloeg meteen aan en we zijn trots op het resultaat.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jacht op de Grand Prix Content Marketing Awards geopend
- Lexa kiest AndAgencyAmsterdam als pr- en influencerpartner
- Douane opent ‘Cabinet of Customs Curiosities’ om...
- Boest trapt af met mysterieuze campagne voor Art Zoo Museum
- [column] Festivalactivaties 2025: zo maak je merkbeleving...
- Koffiedealer Douwe verrast festivalgangers op Lowlands
Laatste Nieuws
- Koffiedealer Douwe verrast... 19-08-2025
- Boest trapt af met mysterieuze... 14-08-2025
- Lexa kiest AndAgencyAmsterdam als... 13-08-2025
- Jacht op de Grand Prix Content... 12-08-2025
- Douane opent ‘Cabinet of Customs... 11-08-2025
- Albelli kiest TikTok voor zomerse... 05-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers

