'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business zonder dat het voelt als werken'

'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business zonder dat het voelt als werken'
  • Bureaus
  • 12 aug 2025 @ 09:54
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PR

Na bijna tien jaar Weber Shandwick, waarvan de laatste zesenhalf jaar als CEO, richtte Hafida Abahai-Almarini haar eigen bureau op: Hafida Abahai PR. Deze zomer hopte zij Europa door: van Ibiza naar Griekenland en vervolgens Mallorca. Voor de rubriek ‘De zomer van…’ reageert zij op een aantal zonnige vragen.

Wat zijn je plannen voor zomer 2025 en neem je je laptop mee?
Deze zomer hebben we voor het eerst te maken met de schoolzomervakantie omdat onze zoon Ayden afgelopen jaar op de basisschool is gestart. Spreiden is daarom key. Ik ben in juli een week met hem en een vriendin en haar zoontje op Ibiza geweest en in augustus met mijn man Mo en ons zoontje twee weken Griekenland en Mallorca. De vakanties zijn onze quality time maar onbereikbaar voor - nieuwe) - klanten ben ik eigenlijk nooit. Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd ‘in business’ zonder dat het voelt als werken.

Wat is je geheime truc om je team in de zomer gemotiveerd te houden?
In april heb ik - na 20 jaar in de bureauwereld en het leiden van teams - mijn eigen boutique agency Hafida Abahai PR gelanceerd. Ik werk op basis van fractional PR omdat ik geloof in een persoonlijke en flexibele aanpak waar veel klanten behoefte aan hebben. Ik heb dus nu geen team meer dat ik aanstuur, maar in plaats daarvan, afhankelijk van wat het project of account nodig heeft, adviseer ik individueel en stel ik een team samen van specialisten uit mijn netwerk.

Wat is het gekste verzoek dat je ooit hebt gekregen van een klant voor een zomercampagne?
Gekke verzoeken niet zozeer, maar ik heb in de loop der jaren wel regelmatig campagnes gedaan die inhaken op de zomer. Zo hebben we voor Zwitsal eens een baby beach club opgezet in Zandvoort waar we alles hadden ingericht op het vermaken en verzorgen van baby’s tijdens een dagje strand en daarmee het ontzorgen van ouders. En zodra het kwik tijdens zomers boven de 25 graden uitkwam, heb ik voor menig klant, zoals deodorantmerken, product inhaak-giftings laten doen bij redacties en influencers. Timing in PR is key.

Hoe ziet de perfecte zomerdag en zomeroutfit eruit? Teenslippers en korte broek naar kantoor of niet?

De perfecte zomerse werkdag voor mij begint vroeg achter de laptop, gevolgd door een lunchmeeting met een klant in de zon en eindigt vroeg met een borrel & bites bij een rooftopbar met collega’s. Het Soho House en Pillows hotel in Amsterdam zijn favoriet.
Qua zomeroutfits kun je mij uittekenen in luchtige neutrals en zwart met subtiele statement accessoires. Teenslippers kunnen wat mij betreft zeker, zolang ze niet van het plastic soort zijn. Sterker nog, dit zomerseizoen zijn fashionable slippers een musthave. Goed verzorgde voeten en nagels zijn daarbij wel een must.

Welke Spotify Playlist staat op?
Een mix van ‘90’s en 00’s R&B, Afrobeats, Nederlandse Mocro hiphop, Beyoncé en Bad Bunny. Maar ook luister ik op een strandbedje graag naar de Parool-podcast en podcasts over kunst, marketing en female-owned businesses.

Wat staat er op de planning voor het najaar?
Sinds kort ben ik, samen met Nimu Agency, na een pitch, aan de slag voor het Nederlandse lingeriemerk Soft Revolt, dat we helpen met hun zichtbaarheid middels onder meer media en influencermarketing. We hebben net hun nieuwste BH-model Lara gelanceerd, speciaal ontwikkeld voor het zomerseizoen. Voor het najaar staan lanceringen van andere modellen gepland waar we mee aan de slag gaan. Ook staat onder andere de PR voor Gioia’s sieraden pop-up hub tijdens Amsterdam Fashion Week 2025 op de planning, en ga ik aan de slag met de PR van een landelijke gezondheidscampagne.
Qua new business staan er een paar interessante meetings gepland met consumentenmerken, maar ook wil ik binnen mijn bureau ruimte maken voor de kunst- en cultuursector; een andere grote passie van mij, waarbinnen ik met Hafida Abahai PR meer projecten wil gaan doen.
Naast werk voor klanten, ga ik dit najaar ook weer aan de slag voor de Effie Awards. Dit is mijn derde (en daarmee ook laatste) jaar als juryvoorzitter van de categorie Maatschappelijke Impact.

Hafida Abahai PR is een strategisch en resultaatgericht bureau dat lifestylemerken en kunst- en cultuurinstellingen op basis van fractional PR ondersteunt met onder andere merkpositionering en PR-strategie, publiciteit en mediarelaties, influencermarketing, merkactivaties, content en evenementen.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken