Lucid strikt Timothée Chalamet als merkambassadeur

Lucid strikt Timothée Chalamet als merkambassadeur
  • Bureaus
  • 4 aug 2025 @ 08:04
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Lucid Motors heeft acteur en stijlicoon Timothée Chalamet gestrikt als zijn allereerste wereldwijde merkambassadeur. De samenwerking markeert een nieuwe fase in Lucid’s strategie om zijn culturele positie te versterken.

De samenwerking werd in gang gezet nadat Chalamet in 2023 voor het eerst werd gespot in een Lucid Air. Later dit jaar wordt hij het gezicht van de campagne rondom de lancering van de Lucid Gravity, een luxe elektrische SUV met drie zitrijen. ‘Hij belichaamt dezelfde compromisloze visie en gedurfde creativiteit die ons merk definieert - zowel op het scherm als daarbuiten’, aldus Akerho Oghoghomeh, Senior Vice President Marketing bij Lucid.

Lucid, opgericht in 2016, timmert hard aan de weg als premium EV-merk en oogst lof met zijn innovatieve design en prestaties. Met Chalamet als boegbeeld wil het merk niet alleen zijn technologische voorsprong tonen, maar ook zijn aantrekkingskracht op een cultureel bewust publiek vergroten.

Chalamet is tweevoudig Oscar-genomineerd en won recent een SAG Award voor zijn vertolking van Bob Dylan. Binnenkort schittert hij in Marty Supreme en volgend jaar in Dune: Part Three.

De campagne met Lucid gaat dit najaar in première.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken