Lucid strikt Timothée Chalamet als merkambassadeur

- Bureaus
- 4 aug 2025 @ 08:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 aug 2025 @ 08:04
- Kel Koenen
Lucid Motors heeft acteur en stijlicoon Timothée Chalamet gestrikt als zijn allereerste wereldwijde merkambassadeur. De samenwerking markeert een nieuwe fase in Lucid’s strategie om zijn culturele positie te versterken.
De samenwerking werd in gang gezet nadat Chalamet in 2023 voor het eerst werd gespot in een Lucid Air. Later dit jaar wordt hij het gezicht van de campagne rondom de lancering van de Lucid Gravity, een luxe elektrische SUV met drie zitrijen. ‘Hij belichaamt dezelfde compromisloze visie en gedurfde creativiteit die ons merk definieert - zowel op het scherm als daarbuiten’, aldus Akerho Oghoghomeh, Senior Vice President Marketing bij Lucid.
Lucid, opgericht in 2016, timmert hard aan de weg als premium EV-merk en oogst lof met zijn innovatieve design en prestaties. Met Chalamet als boegbeeld wil het merk niet alleen zijn technologische voorsprong tonen, maar ook zijn aantrekkingskracht op een cultureel bewust publiek vergroten.
Chalamet is tweevoudig Oscar-genomineerd en won recent een SAG Award voor zijn vertolking van Bob Dylan. Binnenkort schittert hij in Marty Supreme en volgend jaar in Dune: Part Three.
De campagne met Lucid gaat dit najaar in première.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Even schakelen met nieuwe campagne van Sunny Cars
- 'Ik neem een belachelijk assortiment Apple-producten mee'
- Lynk & Co lanceert Europese campagne ‘Wonder. Full.’
- SuperHeroes wint Ad Age Small Agency of the Year
- Decathlon lanceert nieuwe campagne met Antoine Griezmann in de...
- Nederlands marketingbureau Branthlete helpt het vrouwenvoetbal...
Laatste Nieuws
- Lucid strikt Timothée Chalamet als... 04-08-2025
- 'Zelfvertrouwen begint bij jezelf en... 04-08-2025
- Decathlon lanceert nieuwe campagne... 01-08-2025
- Mattmo bedenkt nieuwe pay off voor... 31-07-2025
- Nederlands marketingbureau... 30-07-2025
- Lynk & Co lanceert Europese campagne... 28-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers