Nike's Oranje Fatalis-campagne voor Leeuwinnen

- Sponsoring
- 9 jul 2025 @ 08:05
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jul 2025 @ 08:05
- Kel Koenen
Nike zet de toon voor het EK Vrouwenvoetbal 2025 met een opvallende campagne rond het Nederlands elftal. Onder de naam Oranje Fatalis presenteert het sportmerk een doornenvariant van de tulp – een krachtig nieuw symbool voor een team ‘dat weet hoe het pijn moet doen’.
In samenwerking met Bloom & Wolf, experts in zijden bloemen, ontwikkelde Nike de Oranje Fatalis als eerbetoon aan de strijdlust van de Leeuwinnen. ‘Oranje is mooi – tenzij je het op het veld moet delen’, luidt de boodschap. De met doornen uitgeruste tulpen zijn tijdelijk verkrijgbaar op bloemmarkten in Amsterdam, exclusief voor fans die hun steun willen betuigen.
De campagne wordt verder uitgerold met een city column takeover in Amsterdam, digitale outdoor-advertenties en social content, met hoofdrollen voor speelsters als Esmee Brugts, Jill Roord, Jackie Groenen, Romée Leuchter en Wieke Kaptein. ‘Een bloem met stekels voor een team met tanden’, aldus Nike.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers