Nike's Oranje Fatalis-campagne voor Leeuwinnen

Nike's Oranje Fatalis-campagne voor Leeuwinnen
  • Sponsoring
  • 9 jul 2025 @ 08:05
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nike zet de toon voor het EK Vrouwenvoetbal 2025 met een opvallende campagne rond het Nederlands elftal. Onder de naam Oranje Fatalis presenteert het sportmerk een doornenvariant van de tulp – een krachtig nieuw symbool voor een team ‘dat weet hoe het pijn moet doen’.

In samenwerking met Bloom & Wolf, experts in zijden bloemen, ontwikkelde Nike de Oranje Fatalis als eerbetoon aan de strijdlust van de Leeuwinnen. ‘Oranje is mooi – tenzij je het op het veld moet delen’, luidt de boodschap. De met doornen uitgeruste tulpen zijn tijdelijk verkrijgbaar op bloemmarkten in Amsterdam, exclusief voor fans die hun steun willen betuigen.

De campagne wordt verder uitgerold met een city column takeover in Amsterdam, digitale outdoor-advertenties en social content, met hoofdrollen voor speelsters als Esmee Brugts, Jill Roord, Jackie Groenen, Romée Leuchter en Wieke Kaptein. ‘Een bloem met stekels voor een team met tanden’, aldus Nike.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken