Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann over

- Food-en-retail
- 9 jul 2025 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jul 2025 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Secret Sales, een snel groeiende e-commerce marktplaats voor afgeprijsde mode en beauty, kondigt vandaag de overname aan van Vroom & Dreesmann (V&D) en To Be Dressed. 'Deze strategische stap versterkt de positie van het bedrijf in de Benelux en versnelt de pan-Europese groei.'
Zowel V&D als To Be Dressed behouden hun merkidentiteit, terwijl ze samen gebruik maken van de technologie, merksamenwerkingen en grote schaal van Secret Sales, aldus de partners. 'Consumenten kunnen rekenen op een aanzienlijke uitbreiding van het productaanbod, snellere service en een gepersonaliseerde en lokale winkelervaring. Deze merken bundelen hun krachten om samen grotere en aantrekkelijkere winkelplatforms te creëren die consumenten meer keuze, meer waarde en meer redenen geven om telkens terug te keren.'
Met deze strategische beslissing blaast het Britse Secret Sales V&D nieuw leven in. Secret Sales stelt trots te zijn om mee te bouwen aan het volgende hoofdstuk van V&D – 'met respect voor de geschiedenis, en met als doel het merk te positioneren als de meest inspirerende, relevante en gekende modebestemming in de Benelux.'
Een nieuw tijdperk voor V&D
Via het platform van Secret Sales krijgt V&D nu directe toegang tot een productvoorraad 'van meer dan 4.500 van ’s werelds beste mode- en beautymerken'. Hiermee ontwikkelt V&D zich volgens Secret Sales aanstonds tot een toonaangevende marktplaats voor afgeprijsde mode in de Benelux, met een onderscheidend assortiment, goede service en een lokale winkelervaring die zowel vertrouwd als vernieuwend aanvoelt.
'De ambitie is eenvoudig: voortbouwen op de sterke geschiedenis van V&D en het merk laten uitgroeien tot dé modebestemming van de Benelux.'
Met deze overname wordt ook To Be Dressed, een populair modeplatform met sterke aanwezigheid onder jonge, modegevoelige shoppers, onderdeel van de Secret Sales-familie. Samen willen ze consumenten een grotere en betere winkelervaring bieden, met meer merken, grotere collecties, meer lokale assortimentskeuzes en een snellere, eenvoudigere shopervaring.
Versterkt door Secret Sales
Onder het eigenaarschap van Secret Sales wordt beloofd dat beide merken hun eigen identiteit en essentie behouden.
'Alleen worden ze nu versterkt door de geavanceerde technologie, operationele efficiëntie en het uitgebreide productaanbod van Secret Sales', vertelt Chris Griffin, CEO van Secret Sales. 'V&D is niet zomaar een merk, het heeft een speciale plek in het leven van mensen, met herinneringen en waarden die generaties overstijgen. Dit is een unieke kans om V&D te laten evolueren naar iets nieuws, terwijl we trouw blijven aan alles wat mensen eraan waarderen. We zijn erg trots dat V&D nu deel uitmaakt van de Secret Sales-familie. We zien de kans om voort te bouwen op het ongelooflijke erfgoed en om het merk te vestigen als de moderne, toonaangevende modebestemming van de Benelux. We zijn ook enthousiast om To Be Dressed te verwelkomen bij ons groeiend Europese e-commerce platform – samen zullen deze merken een belangrijke rol spelen in de volgende fase van onze ontwikkeling.'
Jonathan Kahn, partner bij Cool Investments en voormalig eigenaar van V&D, voegt toe: 'We hebben het merk V&D tien jaar geleden gekocht en succesvol ontwikkeld tot een volledig online bedrijf. Deze verkoop aan Secret Sales is het begin van een spannend nieuw hoofdstuk. Met hun schaal, platform en ambitie is V&D nu perfect gepositioneerd om verder te groeien.'
V&D, ofwel Vroom & Dreesmann, was een bekende Nederlandse warenhuisketen die in 1887 werd opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. V&D stond bekend om zijn brede assortiment en werd het grootste warenhuisconcern van Nederland. De keten ging failliet op 31 december 2015. Daarna maakte V&D.nl uit de boedel een doorstart. Over deze case was op de Nima Marketing Day enkele jaren terug nog een interessante keynote te horen. De merknaam bleek, net als bijvoorbeeld Blokker, nog voldoende waarde te bezitten en een hoge breinpositie onder Nederlandse consumenten te hebben behouden.
Met de toevoeging van V&D en To Be Dressed is Secret Sales nu actief in zeven Europese markten. De combi biedt nu ruim één miljoen unieke producten aan, ondersteunt zeventien miljoen geregistreerde gebruikers en werkt samen met 4.815 premium partnermerken.
archieffoto van V&D Breda: Wikimedia commons
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers