Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo: 'We zijn back on track'

- Food-en-retail
- 10 jul 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 10 jul 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Ze wordt, vertelde ze recent nog in MarketingTribune ook 'de ritskoningin' genoemd bij Jumbo, vanwege haar aanpak om retailmedia juist te laten werken: de meest effectieve campagnes op de winkelvloer moeten geïntegreerd zijn met het hoofdthema, als een rits. Nu kondigt CMO Jorieke de Vries haar vertrek aan. 'Tijd om mijn horizon te verbreden en verder te kijken.'
'Ineens besef je dat je wat anders wil. Het leven is kort en het werkende leven al helemaal. Ik was mijn inmiddels zestiende kerstcampagne voor een supermarkt aan het ontwikkelen en toen dacht ik "dit wordt wel heel bekend terrein".'
Daarom gaat ze per 1 augustus 2025 Jumbo Supermarkten verlaten. Ze noemt haar jaren bij Jumbo een mooi en leerzaam avontuur. 'Waarin we onder andere een aangescherpt strategisch meerjarenplan ontwikkelden om Jumbo weer terug te brengen naar hoe Jumbo bedoeld is. Onderdeel daarvan was een compleet nieuw commercieel beleid, wat we met marketing tot uiting brachten door de twee werelden van activeren -rood- en geruststellen -geel- te bedenken. We brachten dit tot leven in al onze winkels en via grootschalige 360-campagnes. En het werpt zijn eerste vruchten af. In het eerste halfjaar van 2025 ziet Jumbo weer meer klanten en een stijgende klanttevredenheid in de NPS. En dat heeft een positief effect op omzet en marktaandeel. Jumbo is back on track!'
Wat daaraan ook heeft mogen bijdragen, zijn volgens haar de succesvolle loyalty campagnes die het familiebedrijf begin dit jaar ontwikkelde, zoals het boodschappenpakket en de Jumbo Smiles. 'Maar ook 2024 mogen we niet vergeten, met de introductie van het succesvolle merk Jumbo’s, de EK-voetbalcampagne waarin we het sentiment weer ten positieve keerden én het in de wacht slepen van de meeste Gouden Loeki-nominaties met onze populaire reclamefamilie.'
De Vries bedankt al haar collega's voor deze mooie periode die twee jaar duurde. 'Met speciale dank aan het hele marketingteam, samen hebben we gebouwd aan een stevig en toekomstbestendig fundament.'
Na deze enerverende periode gaat zij de komende tijd vooral doorbrengen met haar gezin, vertelt ze. 'Samen zijn en genieten. Fijne zomer allemaal.'
beeld: JdV tijdens de Paas presentatie in Jumbo Foodmarkt Amsterdam, foto's PvWK
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- cmo
- retailmedia
- merk
- Jumbo
- Directeur Marketing Jorieke de Vries
- personalia
- Jumbo Supermarkten
- retail
- back on track
- ritskoningin
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers