Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo: 'We zijn back on track'

Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo: 'We zijn back on track'
  • Food-en-retail
  • 10 jul 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ze wordt, vertelde ze recent nog in MarketingTribune ook 'de ritskoningin' genoemd bij Jumbo, vanwege haar aanpak om retailmedia juist te laten werken: de meest effectieve campagnes op de winkelvloer moeten geïntegreerd zijn met het hoofdthema, als een rits. Nu kondigt CMO Jorieke de Vries haar vertrek aan. 'Tijd om mijn horizon te verbreden en verder te kijken.'

'Ineens besef je dat je wat anders wil. Het leven is kort en het werkende leven al helemaal. Ik was mijn inmiddels zestiende kerstcampagne voor een supermarkt aan het ontwikkelen en toen dacht ik "dit wordt wel heel bekend terrein".'

Daarom gaat ze per 1 augustus 2025 Jumbo Supermarkten verlaten. Ze noemt haar jaren bij Jumbo een mooi en leerzaam avontuur. 'Waarin we onder andere een aangescherpt strategisch meerjarenplan ontwikkelden om Jumbo weer terug te brengen naar hoe Jumbo bedoeld is. Onderdeel daarvan was een compleet nieuw commercieel beleid, wat we met marketing tot uiting brachten door de twee werelden van activeren -rood- en geruststellen -geel- te bedenken. We brachten dit tot leven in al onze winkels en via grootschalige 360-campagnes. En het werpt zijn eerste vruchten af. In het eerste halfjaar van 2025 ziet Jumbo weer meer klanten en een stijgende klanttevredenheid in de NPS. En dat heeft een positief effect op omzet en marktaandeel. Jumbo is back on track!'

Wat daaraan ook heeft mogen bijdragen, zijn volgens haar de succesvolle loyalty campagnes die het familiebedrijf begin dit jaar ontwikkelde, zoals het boodschappenpakket en de Jumbo Smiles. 'Maar ook 2024 mogen we niet vergeten, met de introductie van het succesvolle merk Jumbo’s, de EK-voetbalcampagne waarin we het sentiment weer ten positieve keerden én het in de wacht slepen van de meeste Gouden Loeki-nominaties met onze populaire reclamefamilie.'

De Vries bedankt al haar collega's voor deze mooie periode die twee jaar duurde. 'Met speciale dank aan het hele marketingteam, samen hebben we gebouwd aan een stevig en toekomstbestendig fundament.'

Na deze enerverende periode gaat zij de komende tijd vooral doorbrengen met haar gezin, vertelt ze. 'Samen zijn en genieten. Fijne zomer allemaal.'

beeld: JdV tijdens de Paas presentatie in Jumbo Foodmarkt Amsterdam, foto's PvWK

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken