Marketingtransfers week 27, 2025

- B2b
- 11 jul 2025 @ 09:57
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 jul 2025 @ 09:57
- Tamara de Vos
‘Het leven is kort en het werkende leven al helemaal’ – aldus Jorieke de Vries, die deze week haar vertrek bij Jumbo Supermarkten aankondigde. Een uitspraak die symbool staat voor de reeks carrièremove's in de marketingsector. Hieronder het overzicht van de nieuwste transfers, verzameld door MarketingTribune.
Wendy Zwaaf-Hoogland is op 1 juli 2025 gestart als manager digital & IT bij RAI Amsterdam. In deze rol gaat zij zich richten op het optimaliseren van IT-processen en de doorontwikkeling van strategische IT-initiatieven binnen de event- en congresorganisatie. Zwaaf-Hoogland was eerder onder meer werkzaam bij EVBox, waar zij IT-veranderingen leidde, en bij HR-dienstverlener USG People, waar zij verantwoordelijk was voor het opzetten van de digitale omgeving. ‘Deze functie combineert strategische vraagstukken en praktische zaken. Dat spreekt mij erg aan en daar krijg ik energie van’, aldus Zwaaf-Hoogland. ‘De mensen bij de RAI werken als een team dat echt samen ergens voor gaat en ik hoop daar snel bij te horen.’ Volgens Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam, is zij ‘de perfecte persoon’ om digitale ontwikkelingen binnen de organisatie verder te brengen.
Wendy Zwaaf-Hoogland
Olivier Paquay start in augustus 2025 als directeur van de nieuwe citymarketingorganisatie van Heerlen. Hij gaat leidinggeven aan de verdere ontwikkeling en uitvoering van de stadsbrede marketingaanpak, die voortkomt uit een eerder placebrandingtraject van de gemeente en haar partners. Paquay beschikt over ruime ervaring als ondernemer en merkstrateeg. Zo werkte hij aan het bewustwordingsprogramma Wacht Niet Op Water voor Limburgse overheden, ontwikkelde hij een gedragscampagne voor Zuid-Limburg Bereikbaar en vervulde hij commerciële en marketingfuncties bij onder meer Heineken Nederland en Mediahuis Limburg. Ook was hij betrokken bij de herpositionering van biermerk Brand. ‘Heerlen heeft een uniek karakter dat je nergens anders vindt. Ik kijk ernaar uit om de energie die hier leeft samen te vertalen naar een krachtig verhaal, dat zowel binnen als buiten de stad weerklank vindt’, aldus Paquay.
Olivier Paquay
Creatief bureau Natwerk heeft het team recent uitgebreid met drie nieuwe medewerkers: Nina van Ee, Vera Kroll en Charlotte Bergmans. De uitbreiding past binnen de verdere professionalisering van het bureau. Van Ee werkte eerder bij Johnny Wonder, waar ze zich richtte op data-gedreven strategieën en gedragsverandering voor klanten als Rutgers, UWV en Helpwanted. ‘Met mijn achtergrond in sociale psychologie vertaal ik gedragsinzichten naar strategieën waarin de doelgroep écht centraal staat’, aldus Van Ee. Bergmans combineert, na studies aan het AMFI en de Erasmus Universiteit, nu haar kennis van branding en communicatie met projectmatige uitvoering. Haar eerste campagne voor frisdrankmerk RAAK is inmiddels gelanceerd. Over haar nieuwe functie zegt ze: ‘Bij Natwerk zit ik op m’n plek als projectmanager: ik mag meedenken én aanpakken, samen met een team dat bruist van de energie.’ Vera Kroll begon in maart als stagiair productie en tekende in juni een contract als junior producer. ‘Het voelt goed om hier de ruimte te krijgen om te groeien’, zegt Kroll over haar rol binnen het bureau.
Nina van Ee, Vera Kroll en Charlotte Bergmans
Frederike den Ottelander stopt na drie jaar bij creatief bureau Buutvrij for life. Ze was daar werkzaam in een leidinggevende rol en geeft via LinkedIn aan dat het voor haar het juiste moment is om een ander pad te kiezen. Den Ottelander noemt Buutvrij ‘een plek waar je kwetsbaar mag zijn’ en blikt terug op een periode vol afwisseling en creativiteit: ‘Geen dag hetzelfde. Geen dag saai. Geen dag "normaal".’ Over haar tijd bij het bureau zegt ze: ‘Ik ben super dankbaar dat ik aan het roer mocht staan, al was het lang niet altijd makkelijk.’ Ze bedankt onder anderen het team van Buutvrij en diverse externe partners voor hun support. Den Ottelander oriënteert zich de komende tijd op een nieuwe uitdaging in retail, de bureauwereld of als freelancer. Ze is per september beschikbaar.
Frederike den Ottelander
Nino Bavelaar is gestart als Strategic Account Director bij Teads. Hij komt over van GumGum, waar hij werkzaam was als Senior Digital Director. Bavelaar beschikt over jarenlange ervaring in digitale advertising en gaat zich bij Teads richten op strategische accounts binnen het salesteam. Volgens Bavelaar is de timing van zijn overstap zorgvuldig gekozen: ‘Teads NL heeft onder leiding van Geert Hoogeveen de laatste jaren de groei doorgemaakt die het verdient en er heerst een mega positief sentiment in de markt. De recente Outbrain-Teads merger heeft nu ook de basis gelegd voor een uniek omnichannel platform dat de hele marketingfunnel kan bedienen.’ Over zijn nieuwe functie zegt hij: ‘In deze rol kan ik mijn passie voor commercie en sales combineren met een strategische en consultatieve aanpak.’
Nino Bavelaar
Sandra Hilster treedt per 1 oktober 2025 aan als CEO van Banijay Benelux, onderdeel van de internationale contentgroep Banijay Entertainment. Ze volgt hiermee de leiding op over alle labels binnen de Benelux en wordt verantwoordelijk voor strategie, innovatie en contentcreatie in Nederland en België. Hilster is momenteel Mediadirecteur bij KRO-NCRV, waar zij sinds 2021 leidinggeeft aan de producties van de omroep. Ze begon daar in 2020 als Creative Producer. Eerder was zij dertien jaar actief als eigenaar van Silverlining Media, met opdrachten voor onder meer EndemolShine Nederland, Talpa en Fremantle. Van 1995 tot 2007 werkte ze bij RTL Nederland, waar ze doorgroeide tot Commercieel Directeur Cross Media. Over haar nieuwe rol zegt Hilster: ‘Ik verheug mij erop om aan boord te komen, samen te werken met het ongelooflijke talent binnen dit huis, en gezamenlijk de koers van Banijay Benelux richting de toekomst te bepalen.’
Sandra Hilster
Raquel Schilder vertrekt naar New York om daar per augustus aan de slag te gaan als verslaggever en producer voor RTL Nieuws. Ze gaat samenwerken met VS-correspondent Erik Mouthaan en volgt Sophie van der Meer op, die elders voor RTL Nieuws actief blijft. Schilder werkte de afgelopen jaren als algemeen verslaggever op de redactie in Hilversum. Over haar nieuwe functie zegt zij: ‘Ik heb er ontzettend veel zin in. Het zijn historische tijden. Voor een journalist is het geweldig om de gebeurtenissen in de VS te mogen coveren. En ik verheug me enorm op de samenwerking met Erik.’
Raquel Schilder
PR- en influencerbureau Hibou heeft Jamal Allam en Björn van den Ham aangetrokken. Beide zijn begin juni gestart en versterken respectievelijk het innovatielabel Hibou/x en het PR-team van het bureau. Jamal Allam is afkomstig van Crowdtech en gaat binnen Hibou/x aan de slag als AI-expert. Hij beschikt over een academische en technische achtergrond en richt zich op toepassingen als digital humans en AI-agents. Björn van den Ham treedt toe als senior PR consultant. Hij werkte eerder bij Bright8, waar hij verantwoordelijk was voor marketing- en PR-activiteiten voor klanten in onder meer de tech- en financiële sector. Bij Hibou gaat hij werken voor opdrachtgevers als Saxo, iDEAL en SVn. Volgens John Meulemans, partner bij Hibou/x, haalt het bureau met de nieuwe collega's ‘expertise, energie en nieuwsgierigheid’ in huis.
Björn van den Ham en Jamal Allam
Jorieke de Vries vertrekt per 1 augustus 2025 bij Jumbo Supermarkten. Ze werkte daar als Directeur Marketing & Retail Media en was onder meer betrokken bij het opstellen van een aangescherpt meerjarenplan en een nieuw commercieel beleid. Onder haar leiding werden de marketingprincipes ‘activeren (rood)’ en ‘geruststellen (geel)’ ontwikkeld en doorgevoerd in campagnes en winkels. De Vries blikt terug op diverse projecten, waaronder de succesvolle loyaltycampagnes Jumbo Smiles en het boodschappenpakket, de introductie van het merk Jumbo’s en de EK-campagne van 2024. Over haar vertrek schrijft zij op LinkedIn: ‘Ik was mijn inmiddels 16e kerstcampagne voor een supermarkt aan het ontwikkelen en toen dacht ik: dit wordt wel heel bekend terrein. Tijd om mijn horizon te verbreden en verder te kijken.’ De Vries neemt nu een pauze om tijd door te brengen met haar gezin.
Jorieke de Vries
WPP heeft bekendgemaakt dat Cindy Rose per 1 september 2025 is benoemd tot Chief Executive Officer. Zij volgt Mark Read op, die op dezelfde datum terugtreedt. Tot het einde van het jaar zal Read samenwerken met Rose om een soepele overdracht te waarborgen. Rose is momenteel Chief Operating Officer Global Enterprise bij Microsoft. Daarvoor bekleedde zij functies als President Microsoft Western Europe en CEO van Microsoft UK. Eerder werkte ze onder meer bij Vodafone, Virgin Media en The Walt Disney Company, waar ze haar loopbaan begon in de creatieve industrie. Sinds 2019 is Rose al niet-uitvoerend bestuurder bij WPP. Ze beschikt over zowel de Britse als Amerikaanse nationaliteit en zal actief zijn vanuit Londen en New York. Over haar benoeming zegt Rose: ‘WPP is een bedrijf dat ik ken en waar ik van hou – niet alleen van mijn zes jaar in de Raad van Bestuur, maar ook als klant en partner gedurende vele jaren daarvoor – en ik zou niet gelukkiger of enthousiaster kunnen zijn om te worden benoemd tot CEO.’
Cindy Rose
Marketingbureau Project360 heeft Esma Ozogul en Maarten Nouwen aangetrokken ter versterking van het team. De uitbreiding past binnen de groeistrategie van het bureau, dat zich richt op het bouwen van sterke marketingcampagnes voor merken in sport en entertainment. Ozogul komt over van Prijsvrij Vakanties en werkte eerder bij TUI, waar zij betrokken was bij de ontwikkeling van de socialmedia-aanpak. Ze brengt expertise mee op het gebied van contentstrategie, platformgedrag en communitybuilding. Nouwen heeft ervaring in zowel sportmarketing als het internationale bedrijfsleven. Hij werkte onder andere aan campagnes rond de Olympische Spelen, Dakar Rally en Formule 1, en was actief in B2B-marketing bij Workday. Volgens oprichter Nick Frissen vullen de nieuwe collega’s elkaar goed aan en passen ze bij de koers van het bureau: ‘Esma begrijpt als geen ander hoe je op social media impact maakt. Maarten brengt structuur en scherpte vanuit zijn ervaring met internationale merken en evenementen.’
Maarten Nouwen en Esma Ozogul
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers