Fietsersbond lanceert campagne voor ‘fietsgeluk’ en bredere zichtbaarheid
.jpg)
- Content
- 24 jun 2025 @ 13:44
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 24 jun 2025 @ 13:44
- Imke Walenberg
De Fietsersbond bestaat dit jaar 50 jaar en grijpt dat jubileum aan om zichzelf opnieuw op de kaart te zetten. In een nieuwe merkcampagne positioneert de organisatie zich nadrukkelijk als bondgenoot van alle fietsers, van fanatieke forens tot incidentele recreant.
De centrale boodschap: de Fietsersbond is er niet alleen voor wie zich actief met fietsbeleid bezighoudt, maar voor iedereen die de vrijheid van fietsen ervaart. 'Lang niet iedereen weet wat de Fietsersbond doet, terwijl we al decennialang opkomen voor veilig en comfortabel fietsen in Nederland,' zegt directeur Esther van Garderen. 'Met deze campagne willen we laten zien dat we er zijn voor alle soorten fietsers: of je nu dagelijks fietst of maar af en toe, voor je werk of gewoon voor je plezier.'
Fietsgeluk centraal
De campagne draait om het gevoel van ‘fietsgeluk’, het vrije, onbezorgde moment dat fietsen zo uniek maakt. De wind door je haren, je hoofd leegmaken of juist inspiratie opdoen, onderweg zijn zonder haast: het zijn precies die momenten die de Fietsersbond volgens eigen zeggen al 50 jaar mogelijk probeert te maken.
De campagne bestaat uit vijf korte video’s (13 tot 15 seconden), gemaakt in verschillende formaten voor sociale media zoals Instagram, Facebook en YouTube, en wordt ook via de eigen kanalen van de Fietsersbond verspreid. De stijl is toegankelijk, visueel licht en spreekt verschillende typen fietsers aan.
Meer dan belangenbehartiging
De campagne markeert een opvallende koerswijziging. Waar de Fietsersbond in het verleden vooral als belangenorganisatie opereerde, kiest men nu voor een meer emotionele, merkgedreven benadering. Geen beleidsplannen of actielijsten, maar herkenbare beelden en een universeel gevoel dat de meeste Nederlanders direct zullen herkennen: de waarde van fietsen in het dagelijks leven.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
- ING steekt vrouwenvoetbal hart onder... 10-06-2025
- [column] Wachten als belevenis:... 10-06-2025
- Backpack toerist de pineut in nieuwe... 21-05-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation