Backpack toerist de pineut in nieuwe Centraal Beheer-film

Backpack toerist de pineut in nieuwe Centraal Beheer-film
  • Content
  • 21 mei 2025 @ 13:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de nieuwe, langverwachte Centraal Beheer-film verkassen we naar Azië, waar de hoofdrolspeler ten prooi valt aan scammen. Of is hijzelf de scammer? 'Even Apeldoorn bellen.'

Scammen is iets waarvoor Centraal Beheer zelf op de site waarschuwt. Iedereen kent de verhalen of heeft een relatie of is zelfs zelf een keer opgelicht via phising of neptelefoontjes. Hier deelt de verzekeraar wat je in zo'n geval moet doen. Voor de backpack toerist die in de langlopende themacampagne aanvankelijk zo blij is om in Azië rond te reizen -startend in Khaosan Road Bangkok zo te zien- loopt het plot net iets anders. Langzaam over de rijstvelden beweegt de nieuwe Centraal Beheer-film richting het bekende penibele slot waarmee elke film al decennia eindigt... nu in de bajes! Geen pretje in die regionen.



In de campagne luidt het slotadvies dan ook nu weer: 'Even Apeldoorn bellen'. De locatie is niet vreemd, omdat in buurland Myamar illegale belkantoren staan waarheen mensen -ook toeristen- ontvoerd worden, om vanuit zulke gevangenissen onder bedreiging andere mensen telefonisch op te lichten met scams en fishing. Omgekeerd is oplichting in de veilige toeristenlanden op straat, tijdens pinnen of andere transacties ook iets waar je altijd op moet letten. 'Scammers' wachten hier hoge straffen.

Eerste film door TBWA\
Het Centraal Beheer-account zat al die jaren bij bureau DDB, nu omgedoopt in DBB Amsterdam. Sinds kort is het merk geswitched naar TBWA\Neboko. 'Scammers' is hun eerste grote film voor de nieuwe klant. Op de socials is het bureau al druk bezig om de eerste complete vertoning van de film aan te kondigen, zoals door creative director Darre van Dijk. Mooie contentmarketing. Vanaf vrijdagavond 23 mei '25 wordt de film in zijn geheel op tv uitgezonden.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken