Puzzelspellen stimuleren brein in nieuwe samenwerking

- B2b
- 20 mei 2025 @ 08:48
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 mei 2025 @ 08:48
- Kel Koenen
Smart Toys & Games en de Hersenstichting slaan de handen ineen om hersengezondheid op een speelse manier te stimuleren. Onder het motto ‘een fitte geest voor iedereen’ worden de krachten gebundeld in een partnership dat jonge én oudere hersenen uitdaagt.
‘Smart Toys & Games heeft ervoor gekozen om Breingenoot te worden van de Hersenstichting omdat we eveneens willen streven naar gezonde hersenen voor iedereen’, zegt Peter-Paul van Deelen, Sales Manager Benelux bij Smart Toys & Games. ‘Samen kunnen we meer mensen bewust maken van de positieve invloed die puzzelspellen hebben op de werking van een fit brein.’
De samenwerking resulteert in twee speciale edities van populaire breinbrekers: de IQ Mini en IQ Mini Hexpert. Deze verschijnen medio juli in de herkenbare huisstijl van de Hersenstichting en zijn verkrijgbaar bij diverse retailers. Een deel van de opbrengst gaat naar de Hersenstichting.
Volgens Ronald Schouten, manager fondsenwerving bij de Hersenstichting, sluit de samenwerking naadloos aan bij hun missie: ‘Beweging, slaap en gezonde voeding zijn belangrijk, maar ook je brein heeft uitdaging nodig om fit te blijven. Hoe je dat doet, maakt niet uit, als het maar iets is waar je plezier aan beleeft. Precies daarom past de samenwerking met SmartGames zo goed bij ons.’
De puzzelspellen van SmartGames zijn ontworpen om verschillende cognitieve vaardigheden te stimuleren, zoals concentratie, probleemoplossend denken en ruimtelijk inzicht. Door de geleidelijke moeilijkheidsopbouw blijven spelers zichzelf uitdagen, wat volgens de Hersenstichting bijdraagt aan het vormen van nieuwe verbindingen tussen hersencellen – essentieel voor een veerkrachtig brein. Met deze samenwerking willen beide partijen hersengezondheid op de kaart zetten.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 18, 2025
- De marketingtransfers van week 19, 2025
- Stefan Wijnen van Deli Home: 'Onhandige consument kiest voor...
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met "Stukje van mij" maken wij...
- Kevin Wetzel van Buckaroo op NMD25: 'Van Calimero tot...
- Databricks lanceert AI-gedreven marketingplatform
Laatste Nieuws
- Retailmedia volgens bol Van... 20-05-2025
- Puzzelspellen stimuleren brein in... 20-05-2025
- Databricks lanceert AI-gedreven... 19-05-2025
- De marketingtransfers van week 19,... 16-05-2025
- Kevin Wetzel van Buckaroo op NMD25:... 15-05-2025
- KPN op Nima Marketing Day: 'Met... 14-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management