Doritos lanceert gouden Minecraft-campagne

- Bureaus
- 20 mei 2025 @ 08:15
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 mei 2025 @ 08:15
- Kel Koenen
Een Minecraft-portaal op het Museumplein, augmented reality op chipszakken en een gouden Dorito-chip van €1.000: met de internationale campagne The Nether Lands wist Doritos zich te positioneren als dé movie snack van het moment. Fitzroy en Livewall zetten hiermee een nieuwe standaard in branded entertainment.
De campagne, ontwikkeld door United Playgrounds met Fitzroy als creatief regisseur en Livewall voor real-time activatie begon op 28 maart met een live event in Amsterdam. Bezoekers werden via een mixed reality-portaal op het Museumplein letterlijk de wereld van Minecraft ingetrokken. ‘We wilden fans écht meenemen in de wereld van Minecraft, niet alleen vanaf een chipszak, maar letterlijk – fysiek en digitaal’, zegt Michiel Otten, Marketing Manager Doritos. Via hun smartphone konden deelnemers resources verzamelen, Piglins verslaan en meedingen naar een unieke prijs: een 18-karaats gouden Dorito-chip.
Na de lancering dook het Minecraft-portaal op in bioscopen, stations en op meer dan 135 digitale schermen in Nederland en België. Ook via augmented reality – geactiveerd met een Doritos-zak – konden fans overal instappen in de virtuele wereld. De interactieve campagne kreeg een digitale doorvertaling en werd wereldwijd opgepikt: van Times Square tot Piccadilly Circus.
‘Dit project laat perfect zien hoe de kracht van samenwerking binnen United Playgrounds werkt’, aldus Mischa Schreuder, creatief partner bij Fitzroy. ‘Fitzroy ontwikkelde het big idea, dat door Livewall op een indrukwekkende manier werd uitgewerkt. Door onze krachten te bundelen, is het oorspronkelijke concept verder versterkt – wat heeft geleid tot een game-ervaring met maximaal resultaat.’
De cijfers:
- 400.000 unieke interacties
- 42,5 miljoen impressies
- 185% stijging in associatie met 'movie nights'
- 27% uplift in merkvoorkeur
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation