Doritos lanceert gouden Minecraft-campagne

Doritos lanceert gouden Minecraft-campagne
  • Bureaus
  • 20 mei 2025 @ 08:15
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Een Minecraft-portaal op het Museumplein, augmented reality op chipszakken en een gouden Dorito-chip van €1.000: met de internationale campagne The Nether Lands wist Doritos zich te positioneren als dé movie snack van het moment. Fitzroy en Livewall zetten hiermee een nieuwe standaard in branded entertainment.

De campagne, ontwikkeld door United Playgrounds met Fitzroy als creatief regisseur en Livewall voor real-time activatie begon op 28 maart met een live event in Amsterdam. Bezoekers werden via een mixed reality-portaal op het Museumplein letterlijk de wereld van Minecraft ingetrokken. ‘We wilden fans écht meenemen in de wereld van Minecraft, niet alleen vanaf een chipszak, maar letterlijk – fysiek en digitaal’, zegt Michiel Otten, Marketing Manager Doritos. Via hun smartphone konden deelnemers resources verzamelen, Piglins verslaan en meedingen naar een unieke prijs: een 18-karaats gouden Dorito-chip.

Na de lancering dook het Minecraft-portaal op in bioscopen, stations en op meer dan 135 digitale schermen in Nederland en België. Ook via augmented reality – geactiveerd met een Doritos-zak – konden fans overal instappen in de virtuele wereld. De interactieve campagne kreeg een digitale doorvertaling en werd wereldwijd opgepikt: van Times Square tot Piccadilly Circus.

‘Dit project laat perfect zien hoe de kracht van samenwerking binnen United Playgrounds werkt’, aldus Mischa Schreuder, creatief partner bij Fitzroy. ‘Fitzroy ontwikkelde het big idea, dat door Livewall op een indrukwekkende manier werd uitgewerkt. Door onze krachten te bundelen, is het oorspronkelijke concept verder versterkt – wat heeft geleid tot een game-ervaring met maximaal resultaat.’

De cijfers:

  • 400.000 unieke interacties
  • 42,5 miljoen impressies
  • 185% stijging in associatie met 'movie nights'
  • 27% uplift in merkvoorkeur
Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken