Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne

Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
  • Bureaus
  • 9 mei 2025 @ 16:38
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kellogg’s lanceert een nieuwe merkcampagne waarin ochtendroutines centraal staan. Onder het motto ‘you do you’ benadrukt het ontbijtmerk dat elke ochtend uniek is — of je nu tot de vroege vogels behoort of liever nog even snoozet. In de campagne ‘Tot morgen bij het ontbijt’ speelt Cornelius de haan, al sinds 1958 het herkenbare Kellogg’s-icoon, een hoofdrol.

‘Met deze reclame vieren we verschillende manieren om de dag te beginnen’, zegt Louise Picquet, Activation Brand Manager van Kellogg’s Benelux. ‘We willen laten zien dat, ondanks ieders unieke ritme, het ontbijt altijd een verbindend moment blijft.’

De animatiefilm is ontwikkeld door Framestore en volgt Cornelius op het ritme van ‘Jayou’ van Jurassic 5 langs hardlopers, gezinnen en slaperige stadsbewoners. Daarbij worden uiteenlopende Kellogg’s-producten als Corn Flakes, Trésor, All Bran en Special K getoond — ieder passend bij een andere ochtendroutine.



Om consumenten te inspireren, geeft Kellogg’s ook tips op maat. Voor vroege vogels bijvoorbeeld: start de dag rustig met zacht licht en een voedzaam ontbijt. Voor snoozers: leg je outfit en ontbijt de avond ervoor klaar en gun jezelf een rustig ontbijtmoment zonder schermen.

De campagne loopt tot eind juli op televisie. Zoals Cornelius vanaf de daken roept: ‘Tot morgen bij het ontbijt!’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken