Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne

- Bureaus
- 9 mei 2025 @ 16:38
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2025 @ 16:38
- Kel Koenen
Kellogg’s lanceert een nieuwe merkcampagne waarin ochtendroutines centraal staan. Onder het motto ‘you do you’ benadrukt het ontbijtmerk dat elke ochtend uniek is — of je nu tot de vroege vogels behoort of liever nog even snoozet. In de campagne ‘Tot morgen bij het ontbijt’ speelt Cornelius de haan, al sinds 1958 het herkenbare Kellogg’s-icoon, een hoofdrol.
‘Met deze reclame vieren we verschillende manieren om de dag te beginnen’, zegt Louise Picquet, Activation Brand Manager van Kellogg’s Benelux. ‘We willen laten zien dat, ondanks ieders unieke ritme, het ontbijt altijd een verbindend moment blijft.’
De animatiefilm is ontwikkeld door Framestore en volgt Cornelius op het ritme van ‘Jayou’ van Jurassic 5 langs hardlopers, gezinnen en slaperige stadsbewoners. Daarbij worden uiteenlopende Kellogg’s-producten als Corn Flakes, Trésor, All Bran en Special K getoond — ieder passend bij een andere ochtendroutine.
Om consumenten te inspireren, geeft Kellogg’s ook tips op maat. Voor vroege vogels bijvoorbeeld: start de dag rustig met zacht licht en een voedzaam ontbijt. Voor snoozers: leg je outfit en ontbijt de avond ervoor klaar en gun jezelf een rustig ontbijtmoment zonder schermen.
De campagne loopt tot eind juli op televisie. Zoals Cornelius vanaf de daken roept: ‘Tot morgen bij het ontbijt!’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers