Buiten spelen zonder koopzorgen

- Bureaus
- 19 mei 2025 @ 17:09
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 mei 2025 @ 17:09
- Kel Koenen
Na een succesvolle pilot in Houten introduceert buitenwinkel Bever zijn verhuurconcept ‘Huur je Avontuur’ nu landelijk. In elf filialen, verspreid over Nederland, kunnen klanten terecht om outdoorproducten te huren in plaats van te kopen.
‘We zien dat steeds meer mensen bewuster omgaan met bezit en liever kiezen voor tijdelijk gebruik’, concludeert Marjolein Vendrig, CMO bij Bever. ‘Of het nu gaat om een eenmalige trektocht of het uitproberen van een nieuwe hobby, met onze verhuurdienst bieden we een flexibel en duurzaam alternatief.’ Via het verhuurplatform kunnen klanten onder andere tenten, rugzakken, kinderdragers, slaapmatten en klimmaterialen huren. De dienst speelt in op de groeiende behoefte aan flexibiliteit én duurzaamheid: geen aanschaf, geen opslag, maar wél het avontuur.
Duurzaam alternatief
Michel van Butselaar, Business Developer Duurzaamheid bij Bever, ziet vooral kansen in het tegengaan van onnodige aankopen. ‘Veel outdoorproducten gebruik je maar een paar keer per jaar. Door te huren voorkom je impulsaankopen en hoef je je geen zorgen te maken over onderhoud. Na gebruik lever je alles schoon en droog in, dan zorgen wij dat het weer klaarstaat voor de volgende avonturier.’ De uitbreiding past binnen de bredere duurzaamheidsstrategie van Bever, waarin initiatieven als ‘Bever Koopt Terug’, reparatie-ateliers en inleverpunten voor tweedehands spullen een centrale rol spelen. Vendrig: ‘Wij geloven dat gebruik boven bezit gaat. Spullen zijn gemaakt om gebruikt te worden, niet om op zolder te liggen.’
Landelijke dekking
De verhuurdienst is vanaf nu beschikbaar in elf Bever-winkels, waaronder in Amsterdam (De Pijp), Utrecht St. Jacob, Leidschendam, Rotterdam Alexandrium, Alkmaar, Zwolle, Hengelo, Tilburg, Maastricht en Groningen. Daarmee biedt Bever landelijke dekking. ‘Met deze elf locaties kunnen we avonturiers in heel Nederland bedienen’, zegt Vendrig. ‘We maken buiten beleven makkelijker, duurzamer en toegankelijker. Zo kunnen mensen spontaan een weekend weg of een nieuwe hobby uitproberen, zonder meteen te hoeven investeren.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Fastned richt merkcampagne op de mens19-05-2025
- Buiten spelen zonder koopzorgen19-05-2025
- [mediabazen] IPG Mediabrands: Jeroen... 19-05-2025
- Dentsu en DPG Media lanceren The... 19-05-2025
- Škoda viert zaterdag met levendige... 19-05-2025
- Alternatief programma gelanceerd:... 16-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management