Schiphol digitaliseert advertentie-aanbod verder

- Online
- 12 mei 2025 @ 14:17
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2025 @ 14:17
- Kel Koenen
Schiphol heeft in samenwerking met media-technologiebedrijf LDSK programmatic advertising geïntroduceerd op haar digitale out-of-home netwerk. Na eerdere succesvolle implementaties op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport, is de stap naar Schiphol een belangrijke uitbreiding binnen het nationale vliegveldnetsysteem.
Dankzij programmatic advertising kunnen adverteerders hun campagnes op Schiphol nu in real-time afstemmen op actuele passagiersstromen, demografische gegevens en reismotieven. Hierdoor wordt niet alleen de relevantie van advertenties vergroot, maar ook de passagierservaring verbeterd.
‘Dit is een belangrijke stap voor ons richting de toekomst van adverteren op Schiphol’, aldus Djeremy Hoebee, Digital Lead bij Royal Schiphol Group. ‘Het stelt ons in staat om merken op een dynamische en meetbare manier eenvoudig in contact te brengen met Schiphol en onze passagiers. Het biedt meer flexibiliteit en de mogelijkheid om onze data te gebruiken voor effectievere en relevantere campagnes.’
Adverteerders behouden volledige controle over hun mediabudget en krijgen toegang tot transparante datarapportages. Doordat Schiphol zelf eigenaar is van de mediakanalen, kan er openheid worden geboden over beschikbare data en campagneresultaten.
De koppeling van platforms als MyAdbooker en Place Exchange via LDSK zorgt ervoor dat het programmatic aanbod eenvoudig toegankelijk is voor media-inkopers. Daarmee wordt het voor adverteerders aantrekkelijker om snel en gericht in te spelen op dynamische situaties op de luchthaven.
Met meer dan een miljoen bezoekers per week blijft Schiphol een premium locatie voor merkzichtbaarheid.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VanMoof lanceert S6: krachtiger en... 11-06-2025
- [column] Marketingtoppers in London... 06-06-2025
- AI Assistent wil werken in Albert... 06-06-2025
- Maastricht zet bezoeker centraal met... 05-06-2025
- [onderzoek] Nederlandse consument... 20-05-2025
- DDMA prolongeert Experimentation... 19-05-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation