Domino’s verheerlijkt overwerken met pizza

- Bureaus
- 12 mei 2025 @ 09:01
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2025 @ 09:01
- Kel Koenen
Na het succes van de eerste commercial binnen de campagne ‘Honour The Craving’, komen Domino’s en Selmore nu met een vervolgfilm waarin overwerken een smakelijke wending krijgt.
In deze tweede film volgen we opnieuw het groepje kantoorklerken dat eerder werd geïntroduceerd, maar ditmaal staat hun manager centraal. Wanneer de klok vijf uur slaat en het moment is aangebroken om naar huis te gaan, arriveert juist dan een verse pizza voor het team van overwerkers. De manager besluit spontaan te blijven: ‘Het team kan tenslotte niet zonder zijn bezielende leiding. Tot de laatste slice.’
Volgens Diederick Hillenius, oprichter en creatief directeur van Selmore, bouwt Domino’s met deze aanpak aan een herkenbare merkwereld: ‘Met het clubje office misfits hebben we een lekkere brand property te pakken. Overwerk staat tenslotte synoniem voor pizza bestellen. Uiteraard zullen we de verschillende karakters in de loop van de campagne verder uitdiepen.’
Bekijk de commercial hieronder:
Ook Casper Mooyman, marketingdirecteur bij Domino’s, is tevreden over de campagneontwikkeling: ‘De campagne launchfilm had bijna geen ware out. Die heeft dan ook best een tijdje gelopen. Het is fijn dat we nu met de tweede film de campagne, de karakters, en hun wereld meer gestalte kunnen geven.’
De nieuwe spot blijft trouw aan de humoristische en woordgrappige stijl die werd ingezet bij de start van de campagne. De ‘tongstruikelende’ tone of voice en het nieuwe brand design komen niet alleen terug in de tv-commercials, maar ook in tag-ons, social video’s, radio, print, out of home en online.
Credits
Klant: Domino’s
Verantwoordelijk klant: Casper Mooyman, Yahri Tillemans, Maxime van Dijck
Reclamebureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam
Regie: Floris Kingma
Muziek: Hielke Praagman
Voice-over: Chiem Vreeken
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- Digitale Museumkaart krijgt frisse campagne en modern jasje...
Laatste Nieuws
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation