Employer branding campagne Transavia focust op 'uitgesproken leuk'

- Bureaus
- 12 mei 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 12 mei 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Transavia heeft als werkgever een hechte teamsfeer, weinig hiërarchie, veel vrijheid én verantwoordelijkheid te bieden. Bovendien kun je je binnen je functie breed ontwikkelen. Dit verhaal vertelt Transavia met de ‘Uitgesproken leuk’ campagne.
Hoe het werken bij Transavia is? Vraag dat maar aan de medewerkers. ‘Geen dag is hetzelfde’, ‘je leert hier zoveel meer’, ‘het team laat me vliegen.’ Dit soort quotes werden opgehaald tijdens workshops met de verschillende focusgroepen voor een nieuwe wervingscampagne.
Quotes op luchtkussens
De meest pakkende quotes staan als persoonlijke berichten op grote groene luchtkussens - uitvergrote groene bricks uit de huisstijl van Transavia die qua kleur en vorm lijken op WhatsApp. Deze luchtkussens zie je overal terug in de campagne - werving die letterlijk door heel Transavia gedragen wordt.
Campagne gaat ook internationaal
Voor de campagne zijn een hoofdfilm, zes doelgroepvideo’s en een serie korte video’s voor social media en diverse sites gemaakt. Ook zet Transavia podcasts in en is de werken-bij site compleet vernieuwd: zie hier: www.werkenbijtransavia.com. De luchtkussens uit de nieuwe campagne spelen ook een rol bij de onboarding en job-events.
Bekijk de film hieronder.
Campagne gaat ook internationaal
Voor de campagne zijn een hoofdfilm, zes doelgroepvideo’s en een serie korte video’s voor social media en diverse sites gemaakt. Ook zet Transavia podcasts in en is de werken-bij site compleet vernieuwd. De luchtkussens spelen tevens een rol bij de onboarding en job-events.
De nieuwe campagne is onder andere te zien op YouTube, Google, social kanalen en doet een groot aantal Europese landen aan. Ook daar bevindt zich volgens Transavia namelijk een deel van de doelgroep.
Met ‘Uitgesproken leuk’ zet Transavia een energieke en herkenbare stap in het werven van nieuwe collega’s. 'Waarbij we het groene hart van alle medewerkers laten spreken.'
Credits
Bureau
Copy Commando
Concept: Martijn de Vreeze en John Horjus
Creative direction: Martijn de Vreeze
Opdrachtgever
Transavia Recruitment
Marije Mulder - Lead Organizational Development en Recruitment
Wenda Bolink - Rijksen - Interim Employer Brand Specialist
Caroline Dahmen - Brugge - Specialist Arbeidsmarktcommunicatie &
recruitment
Marit de Jong - Recruitment assistent
Veronique Klomp - Transavia Studio’s
Rob van Abspoel - Transavia Studio’s
Youp van Werkhoven - Transavia Studio’s
En al die andere medewerkers die dit mogelijk maakten
Productie
Menno Koop Productions
Regisseur: Jeroen Houben
DOP: Jeroen de Bruin
Eerste assistent: Jurriaan Rohde
Online: Postoffice
Offline editor: Johannes de Jong
Fotografie: Pim Hendriksen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Martijn de Vreeze
- Copy Commando
- Postoffice
- Transavia
- creatie
- Transavia Studio’s
- Menno Koop Productions
- John Horjus
- employer branding
- luchtvaart
- merk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- Digitale Museumkaart krijgt frisse campagne en modern jasje...
Laatste Nieuws
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation