Kookboek Porsche viert Nederlands streekgenot

- Food-en-retail
- 9 mei 2025 @ 09:23
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2025 @ 09:23
- Kel Koenen
Porsche Nederland en Dentsu Creative Amsterdam lanceren een bijzonder lifestyle-initiatief: het kookboek 'Vers van de Weg', exclusief voor Porsche-rijders. Dit boek combineert rijplezier met culinaire verfijning en laat zien dat de liefde voor gastronomie net zo’n beleving kan zijn als het rijden zelf.
In samenwerking met acht topchefs – waaronder meerdere sterrenchefs – zijn routes uitgestippeld door heel Nederland. Elke chef selecteerde twee karakteristieke streekproducten uit zijn of haar regio, die de basis vormen voor bijbehorende recepten. Zo leidt een rit langs lokale aspergevelden of aardbeienkwekers niet alleen tot een gevulde kofferbak, maar ook tot een volwaardig gerecht op tafel.
‘Wie een Porsche heeft, is een liefhebber van op pad gaan’, zegt Anne Pellekoorn, Manager Marketing & Communicatie bij Porsche Nederland. ‘Met deze campagne geven we Porsche-rijders de mogelijkheid om unieke routes te rijden en wegen te ontdekken om zo de mooiste (streek)ingrediënten te verkrijgen voor unieke gerechten. Zo leidt rijplezier tot een bijzondere culinaire ervaring.’
Het idee en de campagne zijn ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. ‘Voor bijzonder voedsel denken we snel over de grens’, zegt Luuk Simonse, senior creatief bij Dentsu. ‘Maar de Nederlandse bodem is ook rijk aan mooie ingrediënten. Het kookboek is een aanleiding voor Porsche-rijders om in te stappen en deze zelf op te halen; verser wordt het niet.’

Het boek werd samengesteld door het culinair schrijversduo Famke en Floor van Praag, bekend van de Shortlist Amsterdam-serie en is rijk geïllustreerd met fotografie van landschappen, ingrediënten en natuurlijk: Porsches. Via de site versvandeweg.porsche.nl kunnen Porsche-eigenaren hun kenteken invoeren om toegang te krijgen tot de exclusieve routes.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




