Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'

Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
  • Bureaus
  • 2 mei 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

JK Group, met hoofdkantoor in Duitsland, is een wereldwijde marktleider op het gebied van welzijns-, lifestyle- en gezondheidstechnologieën. Haar grootste inkomstenbron: hoogwaardige zonnebanken onder het merk Ergoline.

Het aantal mensen dat onder de zonnebank gaat neemt al enkele jaren af, en daarmee krimpt de zonnebankmarkt. Een strategische en creatieve uitdaging waar agency Neew mee aan de slag is gegaan.

'Na enkele strategische sessies bleek al snel dat de markt klaar is voor een UV-vrij alternatief van de zonnebank. Daarom adviseerden wij JK om volop in te zetten op één van hun innovaties: roodlichttherapie, die tot dusver enkel op kleine schaal uitgerold was', aldus Ruben Beijer, Strategy Lead bij Neew. 'We vonden een kans om de markt van zonnebankstudio’s nieuw leven in te blazen door roodlichtbanken toe te voegen aan het bestaande aanbod van de zonnestudio’s. Zo trekken we een nieuw publiek aan voor de zonnestudio’s én staan we wellicht aan de vooravond van een industry revolution binnen de zonnebranche.'
Roodlicht heeft veel bewezen gezondheidsvoordelen. Het bevordert een diepere slaap, verhoogt je energieniveau, versnelt spierherstel, verstevigt de huid en ondersteunt gewrichten. Daarnaast helpt het je mentaal op te laden. En misschien wel het meest opvallend: het licht is geschikt voor álle huidtypes, zelfs voor de meest gevoelige huid, die normaal gesproken niet tegen een klassieke zonnebank kan.

Bekijk de film hieronder.



  • Bureaus
  • 2 mei 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Neew ontwikkelde de business- en marketingstrategie én de campagne ‘Recharge for every body’, terugslaand op alle huidtypes die tot nu toe buiten de boot vielen. Het gebruikte een cast die altijd onderbelicht is geweest in de desbetreffende sector. In samenwerking met opkomend regisseur Joachim Spruijt en fotograaf Marko Mestrovic, onder leiding van productiepartner FutureFrank, ontwikkelde het bureau een high-end campagne. Daarin wordt de kijker meegenomen in een oase van rust en ontspanning, die oh zo welkom is in de huidige rat race of life. 

Het initiatief, aangejaagd door de campagne, wordt momenteel getest in Eindhoven. Jasper Otting, Managing Director JK Benelux: 'Tot voor kort was rood licht alleen te ervaren op de KNVB-campus in Zeist, de Rituals Concept Store in Amsterdam en een aantal Train More-locaties. Maar de eerste resultaten uit Eindhoven zijn zó positief, dat we ervan uit kunnen gaan dat we komende zomer op veel grotere schaal UV-vrije roodlichtbanken zullen plaatsen in ons bestaande distributiekanaal.'
De campagne is intussen te zien in out-of-home, op social media en in de bios.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken