Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'

- Bureaus
- 2 mei 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 2 mei 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
JK Group, met hoofdkantoor in Duitsland, is een wereldwijde marktleider op het gebied van welzijns-, lifestyle- en gezondheidstechnologieën. Haar grootste inkomstenbron: hoogwaardige zonnebanken onder het merk Ergoline.
Het aantal mensen dat onder de zonnebank gaat neemt al enkele jaren af, en daarmee krimpt de zonnebankmarkt. Een strategische en creatieve uitdaging waar agency Neew mee aan de slag is gegaan.
'Na enkele strategische sessies bleek al snel dat de markt klaar is voor een UV-vrij alternatief van de zonnebank. Daarom adviseerden wij JK om volop in te zetten op één van hun innovaties: roodlichttherapie, die tot dusver enkel op kleine schaal uitgerold was', aldus Ruben Beijer, Strategy Lead bij Neew. 'We vonden een kans om de markt van zonnebankstudio’s nieuw leven in te blazen door roodlichtbanken toe te voegen aan het bestaande aanbod van de zonnestudio’s. Zo trekken we een nieuw publiek aan voor de zonnestudio’s én staan we wellicht aan de vooravond van een industry revolution binnen de zonnebranche.'
Roodlicht heeft veel bewezen gezondheidsvoordelen. Het bevordert een diepere slaap, verhoogt je energieniveau, versnelt spierherstel, verstevigt de huid en ondersteunt gewrichten. Daarnaast helpt het je mentaal op te laden. En misschien wel het meest opvallend: het licht is geschikt voor álle huidtypes, zelfs voor de meest gevoelige huid, die normaal gesproken niet tegen een klassieke zonnebank kan.
Bekijk de film hieronder.
- Bureaus
- 2 mei 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 2 mei 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Neew ontwikkelde de business- en marketingstrategie én de campagne ‘Recharge for every body’, terugslaand op alle huidtypes die tot nu toe buiten de boot vielen. Het gebruikte een cast die altijd onderbelicht is geweest in de desbetreffende sector. In samenwerking met opkomend regisseur Joachim Spruijt en fotograaf Marko Mestrovic, onder leiding van productiepartner FutureFrank, ontwikkelde het bureau een high-end campagne. Daarin wordt de kijker meegenomen in een oase van rust en ontspanning, die oh zo welkom is in de huidige rat race of life.
Het initiatief, aangejaagd door de campagne, wordt momenteel getest in Eindhoven. Jasper Otting, Managing Director JK Benelux: 'Tot voor kort was rood licht alleen te ervaren op de KNVB-campus in Zeist, de Rituals Concept Store in Amsterdam en een aantal Train More-locaties. Maar de eerste resultaten uit Eindhoven zijn zó positief, dat we ervan uit kunnen gaan dat we komende zomer op veel grotere schaal UV-vrije roodlichtbanken zullen plaatsen in ons bestaande distributiekanaal.'
De campagne is intussen te zien in out-of-home, op social media en in de bios.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Joachim Spruijt
- Marko Mestrovic
- Ergoline
- Jasper Otting
- FutureFrank
- Neew
- campagne
- JK Group
- Rituals Concept Store in Amsterdam en een aantal Train More
- productiepartner
- recharge for everybody
- UV
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Philips leert kinderen repareren met... 23-12-2025
- Fashion statement tegen Cobra-vuurwerk22-12-2025
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

