Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam

- Food-en-retail
- 7 mei 2025 @ 16:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mei 2025 @ 16:33
- Kel Koenen
Ben & Jerry’s viert de introductie van zijn nieuwste ijssmaak Brookieees & Cream met een tijdelijke pop-upstore in Amsterdam. In de winkel aan de Jacob Obrechtstraat draait alles om proeven, delen en meedoen: van gratis ijs en spelelementen tot exclusieve patches en upcycled fashion.
Brookieees & Cream is een romige mix van koekjes en brownies en ligt inmiddels in de supermarkten. De pop-upstore – open van 2 tot en met 11 mei – biedt bezoekers een creatieve beleving waarin merkwaarden als fun, activisme en duurzaamheid centraal staan. 'Met Brookieees & Cream combineren we twee geliefde smaken tot een nieuwe fan-favoriet’, aldus Lieve Dings, Brand Manager bij Ben & Jerry’s. ‘Via de Brookie Pop-up nodigen we iedereen uit om niet alleen te proeven, maar ook te ervaren wat Ben & Jerry’s vertegenwoordigt: fun, creativiteit en betrokkenheid.’
De pop-up werd op 1 mei feestelijk geopend met een optreden van artiest Bizzey. Influencers en creatives uit de community zorgden voor een organische stroom aan social content, versterkt door de muziek van DJ Nathifa Efia en het upcycle-atelier van Quinn’s Institute. De activatie is ontwikkeld in samenwerking met AndAgencyAmsterdam, dat verantwoordelijk is voor de PR-strategie en influencer-aanpak. Tasty Lemon tekende voor de productie en Mindshare ondersteunt op paid media.
Een bijzondere rol is weggelegd voor kunstenaar Sioe Jeng Tsao (SEEYOUSIOE), die patches ontwierp waarmee bezoekers hun kleding een activistische twist kunnen geven. De opbrengst hiervan gaat naar Stichting Gelukszoekers. Ben & Jerry’s borduurt met de Brookie Pop-up voort op eerdere ervaringen zoals de Chunky Experience in Rotterdam. De nieuwe activatie in Amsterdam legt extra nadruk op ‘earned media’ en het stimuleren van deelbare content. ‘Zelfexpressie, community en positieve energie – dat is waar deze campagne om draait’, aldus Dings.
Credits
Klant: Ben & Jerry’s
Verantwoordelijk bij klant: Serea Verkerk, Lieve Dings
Bureau: AndAgencyAmsterdam
Business owners: Sophie van der Schaft, Britt Hogenhuis
Client Director: Blanka Vinke
Creative owners:
PR: Milou Kloppers
Productie Pop-up: Tasty Lemon
Media: Mindshare
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management