Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam

Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 7 mei 2025 @ 16:33
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ben & Jerry’s viert de introductie van zijn nieuwste ijssmaak Brookieees & Cream met een tijdelijke pop-upstore in Amsterdam. In de winkel aan de Jacob Obrechtstraat draait alles om proeven, delen en meedoen: van gratis ijs en spelelementen tot exclusieve patches en upcycled fashion.

Brookieees & Cream is een romige mix van koekjes en brownies en ligt inmiddels in de supermarkten. De pop-upstore – open van 2 tot en met 11 mei – biedt bezoekers een creatieve beleving waarin merkwaarden als fun, activisme en duurzaamheid centraal staan. 'Met Brookieees & Cream combineren we twee geliefde smaken tot een nieuwe fan-favoriet’, aldus Lieve Dings, Brand Manager bij Ben & Jerry’s. ‘Via de Brookie Pop-up nodigen we iedereen uit om niet alleen te proeven, maar ook te ervaren wat Ben & Jerry’s vertegenwoordigt: fun, creativiteit en betrokkenheid.’

De pop-up werd op 1 mei feestelijk geopend met een optreden van artiest Bizzey. Influencers en creatives uit de community zorgden voor een organische stroom aan social content, versterkt door de muziek van DJ Nathifa Efia en het upcycle-atelier van Quinn’s Institute. De activatie is ontwikkeld in samenwerking met AndAgencyAmsterdam, dat verantwoordelijk is voor de PR-strategie en influencer-aanpak. Tasty Lemon tekende voor de productie en Mindshare ondersteunt op paid media.

Een bijzondere rol is weggelegd voor kunstenaar Sioe Jeng Tsao (SEEYOUSIOE), die patches ontwierp waarmee bezoekers hun kleding een activistische twist kunnen geven. De opbrengst hiervan gaat naar Stichting Gelukszoekers. Ben & Jerry’s borduurt met de Brookie Pop-up voort op eerdere ervaringen zoals de Chunky Experience in Rotterdam. De nieuwe activatie in Amsterdam legt extra nadruk op ‘earned media’ en het stimuleren van deelbare content. ‘Zelfexpressie, community en positieve energie – dat is waar deze campagne om draait’, aldus Dings.

Credits

Klant: Ben & Jerry’s
Verantwoordelijk bij klant: Serea Verkerk, Lieve Dings
Bureau: AndAgencyAmsterdam
Business owners: Sophie van der Schaft, Britt Hogenhuis
Client Director: Blanka Vinke
Creative owners:
PR: Milou Kloppers
Productie Pop-up: Tasty Lemon
Media: Mindshare

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken