Podcasts verdiepen Dela-campagne #MourningRoutines

- Bureaus
- 7 mei 2025 @ 16:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 mei 2025 @ 16:13
- Kel Koenen
Coöperatie Dela geeft haar succesvolle socialcampagne #MourningRoutines een nieuw hoofdstuk met de lancering van drie podcastafleveringen. De campagne, die rouw onder jongvolwassenen bespreekbaar maakt via TikTok en Instagram, wordt daarmee inhoudelijk verdiept en verbreed naar populaire audiokanalen.
‘Met de social campagne hebben we het gesprek over rouw onder jongvolwassenen geopend. We willen laten zien dat er geen goed of fout is bij het verwerken van verlies’, aldus Nienke van den Nieuwenhof, manager merk en communicatie bij Dela. ‘We zien dat jongeren zich hierin herkennen en op zoek zijn naar steun. Dit toont aan dat deze campagne belangrijk is.’
De nieuwe podcastserie bouwt voort op het succes van de oorspronkelijke campagne die door contentbureau Yune werd ontwikkeld. Hierin stonden persoonlijke routines centraal – kleine, dagelijkse gewoontes die helpen omgaan met verlies. Influencers als Niek Roozen, Niels Oosthoek en Lieke Augustijn deelden openhartig hun eigen ‘mourning routines’, wat leidde tot duizenden reacties en gedeelde ervaringen.
De podcastafleveringen verschijnen vanaf 7 mei op Spotify en andere platforms, met afleveringen in bekende formats als Drie Kwartjes, De Grote Gwen en Geraldine Show en Borrelpraat. In die laatste is content creator Niek Roozen te gast: ‘Zelf vind ik rouwen lastig: hoe rouw ik goed? En hoe kom ik meer bij mijn gevoel?’
Uit onderzoek van Dela blijkt dat twee op de drie jongvolwassenen geen hulp zoeken na een verlies. Door rouw te verweven met het dagelijks leven – via kleding, rituelen en herkenbare formats – wil Dela deze drempel verlagen. Thijs Jaski, managing director bij Yune: ‘Door mourning routines te koppelen aan vertrouwde formats en gezichten, ontstaat ruimte voor openheid, troost én herkenning.’
Podcastrelease:
- 7 mei: Drie Kwartjes
- 10 mei: De Grote Gwen en Geraldine Show
- 14 mei: Borrelpraat
Credits
Bureau: Yune
Concept: Savenna Hof, Denise Groen
Account: Arlette Haak, Thijs Jaski
Strategie: Pepijn van de Pol
Productie: Maret Trouerbach, Roos Advocaat
Design: Roel Hei
Edit: Vincent Fenger
Dela: Simone Beysens, Merel Brans, Mechteld van Moergestel, Lisan Kroot, Elin Pulles, Nienke van den Nieuwenhof
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
- Campagne vraagt aandacht voor... 07-05-2025
- Big Mac saus nu los te koop in fles06-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management