Sijthoff Media stopt met Business Insider Nederland

- Media
- 23 apr 2025 @ 14:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 23 apr 2025 @ 14:30
- Peter van Woensel Kooy
Sijthoff Media en Business Insider melden in goed overleg te hebben besloten de licentie voor Business Insider Nederland na 1 juli 2025 niet te verlengen. 'Tot die datum blijft de website volledig operationeel.'
De Nederlandse editie van medium van Business Insider werd in september 2016 geïntroduceerd onder de vlag van Z24 waar Arend van den Berg de uitgever en hoofdredacteur van was. De site Z24.nl ging daarna door als Business Insider Nederland.
Sijthoff Media nam in juni 2022 Business Insider Nederland over, een zakelijk nieuwsplatform dat circa 2,2 miljoen unieke bezoekers per maand trok. Business Insider Nederland is de Nederlandse editie van Business Insider, dat onderdeel uitmaakt van Insider Inc.
In de toekomst wil Sijthoff Media zich naar eigen zeggen meer specifiek richten op bepaalde doelgroepen binnen de sectoren finance, HR, marketing, M&A, tech en overheid. Ook het aanbod aan congressen, trainingen en opleidingen wordt hierop verder uitgebouwd. De Nederlandstalige content van Business Insider Nederland zal Sijthoff Media onderbrengen binnen zijn bredere portfolio.
Ondertussen blijft het team van Business Insider actief bij Sijthoff Media, waar het bijdraagt aan andere merken binnen het portfolio, zegt de redactie. 'We zullen ons de komende maanden vol blijven inzetten voor Business Insider Nederland om de lezers van het platform optimaal te bedienen', aldus hoofdredacteur Jeroen de Boer. Ook op het gebied van contentmarketing was de titel actief.
'We zijn in gesprek geweest over de voorwaarden van de licentie in gezamenlijkheid met de Amerikanen', vult ceo Willem Sijthoff zelf op BI aan. 'Daarop hebben we in goed overleg besloten niet door te gaan. Het is jammer voor de opgebouwde reputatie van Business Insider Nederland. Het kleeft helaas aan het licentiemodel dat de voorwaarden ook wel moeten passen.'
(PvWK | beeld: BI NL)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Willem Sijthoff
- licensie
- contentmarketing
- Capital C
- website
- Business Insider
- focus
- redactie
- hoofdredacteur Jeroen de Boer
- Sijthoff Media
- operationeel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

