Spotler Group neemt Capital ID over

- Algemeen
- 15 dec 2025 @ 07:21
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 dec 2025 @ 07:21
- Kel Koenen
Spotler Group heeft de overname aangekondigd van Capital ID, een Nederlandse SaaS-aanbieder die zich specialiseert in Digital Asset Management (DAM) en brandmanagementtechnologie.
Met de acquisitie breidt Spotler zijn marketingtechnologieportfolio uit met oplossingen die organisaties helpen om merkconsistentie centraal te organiseren en te borgen, juist binnen complexe en decentrale organisaties. Capital ID staat bekend om het ID Brand Portal, een platform waarin digitale huisstijlgidsen, asset management, templating, microsites en campagnebeheer samenkomen. Organisaties kunnen hiermee merkuitingen centraal beheren, delen en creëren, terwijl zowel centrale als decentrale teams binnen duidelijke richtlijnen samenwerken. De oplossing wordt veel gebruikt binnen sectoren als zorg, onderwijs en de (semi-)overheid, waar meerdere stakeholders en uiteenlopende communicatiestromen samenkomen.
Voor Spotler Group is de overname een strategische aanvulling op het bestaande aanbod van marketingtools. Waar veel Spotler-producten al werken met digitale assets, voegt Capital ID een extra laag toe voor centraal brandmanagement over alle kanalen heen. Daarmee speelt Spotler in op de groeiende behoefte van organisaties aan consistente, herkenbare communicatie, ongeacht wie de content creëert of verspreidt.
Volgens Lee Chadwick, CEO van Spotler Group, sluit de overname nauw aan bij de langetermijnstrategie van het bedrijf. Volgens Chadwick versterkt Capital ID de manier waarop Spotler klanten ondersteunt bij het beheren van merk en content. ‘De technologie, het team en de jarenlange expertise passen perfect bij onze ambities en vormen een waardevolle aanvulling op het bredere Spotler-productportfolio. Het versterkt onze mogelijkheden om klanten te helpen hun merk en content met vertrouwen te beheren en sluit aan op onze roadmap om meer waarde te leveren via geïntegreerde marketingoplossingen.’
Capital ID werd opgericht in 2002 en telt zestien medewerkers. Met de overname worden zij onderdeel van de Nederlandse Spotler-organisatie. Het team blijft gevestigd in Zwolle en zal nauw samenwerken met Spotler op het gebied van productontwikkeling, integraties en gezamenlijke marketing- en salesactiviteiten.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

