Nieuwe merkcampagne voor Trainline

- Bureaus
- 10 dec 2025 @ 19:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 dec 2025 @ 19:33
- Kel Koenen
Trainline introduceert een nieuwe merk- en productvisie onder de titel ‘The way to train’, ontwikkeld in samenwerking met Wieden+Kennedy Amsterdam. Met de grootste productrelease in zijn geschiedenis wil Europa’s grootste railplatform reizigers beter ondersteunen bij verstoringen, een hardnekkig pijnpunt in de sector.
De vernieuwde propositie markeert een verschuiving van ticketverkoper naar volwaardige reispartner. Nieuwe AI- en datagedreven functies – waaronder Travel Forecast, Delay Repay Notifications, Travel Assistant en Train Swap – moeten gebruikers meer controle en inzicht geven tijdens hun reis.
Volgens Jo McClintock, VP Brand & Marketing bij Trainline, onderstreept de stap een bredere transformatie. ‘Dit is een landmark moment voor Trainline. Door product, brand en marketing te verbinden, lossen we eindelijk het grote pijnpunt van verstoringen voor onze klanten op.’
Bekijk hieronder de campagnefilm:
Uit kwalitatief onderzoek blijkt dat 66% van de reizigers verstoring verwacht of vreest bij het boeken van een ticket. Gebrek aan informatie en controle bleek de kern van de frustratie. De nieuwe visie moest daarom zowel merkidentiteit als productontwikkeling verenigen.
‘The Way To Train is geen simpele rebrand, maar een platform voor businesstransformatie’, stelt Nick Docherty, Chief Strategy Officer bij W+K Amsterdam. ‘Het tilt Trainline voorbij het boeken van tickets, naar een rol waarin het merk reizigers door de volledige reis ondersteunt.’
De campagne maakt het thema verstoring zichtbaar via een pan-and-scan fresco-stijl waarin reizigers in eindeloze vertragingen lijken vast te zitten. Door de nieuwe features in herkenbare disruptiesituaties te plaatsen, mikt Trainline op zowel awareness als retentie.
Credits
Trainline
Leah Knighton, Nat Marques, Jess Wilde, Holly Rutter, Giulio Pierrottet, Anji Vichhi, Jo McClintock
Wieden + Kennedy Amsterdam
Luiza Prata Carvalho, Susan Hoffman, Nick Docherty, Edouard Olhagaray, Ramona Todoca, Follen See, Rachel Yulo, Cheryl Warbrook, Souraya El Far, Nesh Matapuri, Jasper Hunter, Audrey Bühler
Production Company 100%
Director Alice Kunisue
Director of Photography Tom Marchese
Producer Natalie Wetherell
Executive Producer Aemilia van Lent
Editor Gaia Borretti through Trim
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
- Nieuwe campagnepartner Het Vergeten... 09-12-2025
- Toon uitgeroepen tot beste... 08-12-2025
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

