AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards

- Online
- 19 nov 2025 @ 10:32
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 nov 2025 @ 10:32
- Kel Koenen
Westerliefde Amsterdam vormde gisteravond het decor van de TikTok Ad Awards 2025, waar de meest opvallende en impactvolle TikTok-campagnes uit de Benelux werden onderscheiden. Tijdens de feestelijke avond, gepresenteerd door Gwen van Poorten, werden merken en bureaus bekroond die het afgelopen jaar uitblonken in creatieve inzet, community-betrokkenheid en meetbare resultaten op het platform.
De hoofdprijs, Greatest TikTok, ging naar Albert Heijn voor de zomercampagne Klinkt als Weekend, ontwikkeld met dentsu, TBWA en Holy Fools. De supermarktketen wist Whigfield’s ‘Saturday Night’ om te vormen tot een nieuw weekendanthem, uitgevoerd door Corry Konings en Bram Krikke. De TikTok-first aanpak leidde tot 303 miljoen impressies en 12.500 user-generated video’s.
@albertheijn Dat klinkt als weekend! 👂🎶
♬ origineel geluid - Albert Heijn
Volgens Femke Anna van Zanten, Country Manager TikTok Benelux, onderstreept deze case hoe creativiteit en impact op het platform samenkomen. ‘De winnende campagnes bewijzen dat merken in de Benelux niet alleen de kracht van TikTok begrijpen, maar deze ook weten te vertalen naar concrete businessresultaten.’

Femke Anna van Zanten
De prijs voor Greatest Creative werd toegekend aan Constructiv en AKQA Brussels voor Content Builders, waarin echte bouwvakkers als TikTok-ambassadeurs nieuw talent wisten te bereiken. Met 259 authentieke video’s en ruim 510.000 volgers zette de campagne een nieuwe standaard in creatieve employer branding.
Nieuw dit jaar was Greatest Impact, gewonnen door Hema voor de Thuistoilet-campagne. Met een klein budget bracht het merk tijdens Koningsdag het gebrek aan openbare toiletten voor vrouwen onder de aandacht. De campagne bereikte meer dan een miljoen mensen en leidde tot een stroom aan user-generated content.
Colruyt ontving Greatest Branding voor een TikTok-first eindejaarscampagne die zowel bereik als koopintentie versterkte, terwijl Loop Earplugs met Greatest Performance werd bekroond voor een datagedreven aanpak die zorgde voor een sterke stijging in Europese verkopen.

Gwen van Poorten en Michael Nap
Juryvoorzitter Michael Nap benadrukte de veelzijdigheid van het werk. ‘De winnaars tonen hoe je met lef, data en een goed gevoel voor de TikTok-community campagnes bouwt die niet alleen opvallen, maar ook echt impact maken.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

