AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards

AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
  • Online
  • 19 nov 2025 @ 10:32
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Westerliefde Amsterdam vormde gisteravond het decor van de TikTok Ad Awards 2025, waar de meest opvallende en impactvolle TikTok-campagnes uit de Benelux werden onderscheiden. Tijdens de feestelijke avond, gepresenteerd door Gwen van Poorten, werden merken en bureaus bekroond die het afgelopen jaar uitblonken in creatieve inzet, community-betrokkenheid en meetbare resultaten op het platform.

De hoofdprijs, Greatest TikTok, ging naar Albert Heijn voor de zomercampagne Klinkt als Weekend, ontwikkeld met dentsu, TBWA en Holy Fools. De supermarktketen wist Whigfield’s ‘Saturday Night’ om te vormen tot een nieuw weekendanthem, uitgevoerd door Corry Konings en Bram Krikke. De TikTok-first aanpak leidde tot 303 miljoen impressies en 12.500 user-generated video’s.


@albertheijn

Dat klinkt als weekend! 👂🎶

♬ origineel geluid - Albert Heijn

Volgens Femke Anna van Zanten, Country Manager TikTok Benelux, onderstreept deze case hoe creativiteit en impact op het platform samenkomen. ‘De winnende campagnes bewijzen dat merken in de Benelux niet alleen de kracht van TikTok begrijpen, maar deze ook weten te vertalen naar concrete businessresultaten.’


Femke Anna van Zanten

De prijs voor Greatest Creative werd toegekend aan Constructiv en AKQA Brussels voor Content Builders, waarin echte bouwvakkers als TikTok-ambassadeurs nieuw talent wisten te bereiken. Met 259 authentieke video’s en ruim 510.000 volgers zette de campagne een nieuwe standaard in creatieve employer branding.

Nieuw dit jaar was Greatest Impact, gewonnen door Hema voor de Thuistoilet-campagne. Met een klein budget bracht het merk tijdens Koningsdag het gebrek aan openbare toiletten voor vrouwen onder de aandacht. De campagne bereikte meer dan een miljoen mensen en leidde tot een stroom aan user-generated content.

Colruyt ontving Greatest Branding voor een TikTok-first eindejaarscampagne die zowel bereik als koopintentie versterkte, terwijl Loop Earplugs met Greatest Performance werd bekroond voor een datagedreven aanpak die zorgde voor een sterke stijging in Europese verkopen.


Gwen van Poorten en Michael Nap

Juryvoorzitter Michael Nap benadrukte de veelzijdigheid van het werk. ‘De winnaars tonen hoe je met lef, data en een goed gevoel voor de TikTok-community campagnes bouwt die niet alleen opvallen, maar ook echt impact maken.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken