Ruilen? Niet bij deze bon

- Bureaus
- 18 nov 2025 @ 10:25
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 nov 2025 @ 10:25
- Kel Koenen
In de nieuwe feestdagencampagne voor de Nationale Bioscoopbon zet Selmore een herkenbaar consumenteninzicht centraal: cadeaus die goed bedoeld zijn, maar eigenlijk meteen ingeruild zouden worden. Met een droogkomische aanpak laat het bureau zien hoe je met één cadeau wél altijd goed zit. De boodschap is helder: de Nationale Bioscoopbon is ‘de bon die je niet wil ruilen’.
Het creatieve concept draait om situaties die iedereen kent rond de feestdagen. Een familielid dat vol trots een cadeau overhandigt dat precies níet is wat je hoopte. Volgens René Nuijens, regisseur van de campagne, schuilt de kracht juist in die eenvoud: ‘Een goed inzicht, een paar veelzeggende blikken en geen woord te veel – meer heb je niet nodig om de reactie van mensen raak te treffen.’ Daarmee sluit de campagne aan bij de stijl die Selmore eerder voor het merk neerzette.
De Nationale Bioscoopbon positioneert zich nadrukkelijk als het cadeau dat altijd welkom is. ‘Met deze bon maak je filmliefhebbers écht blij’, stelt een woordvoerder van Nationale Bioscoopbon. ‘Het is een cadeau dat je niet hoeft om te ruilen, omdat iedereen het leuk vindt om naar de film te gaan.’ Volgens Selmore, dat al langere tijd het vaste bureau is voor het merk, onderstreept het concept de universele aantrekkingskracht van de bioscoopervaring: ‘Een avond film blijft iets waar mensen zich op verheugen.’
Bekijk hieronder de decembercommercials:
De campagne wordt breed uitgerold, met zichtbaarheid in bioscopen, online, via radio en via billboarding op televisie en streamingplatformen. Door die mix richt de activatie zich vooral op filmliefhebbers die zelf graag een bioscoopbon cadeau doen. Selmore werkte voor de productie samen met StudioStudio.
Met de droge humor, minimale middelen en herkenbare setting hoopt het merk zich te onderscheiden in een drukke decembermaand. De Nationale Bioscoopbon speelt zo in op een jaarlijks herkenbare worsteling: het vinden van een cadeau dat wél in de smaak valt.
Credits
Klant: Nationale Bioscoopbon - Robert van Trigt, Brenda Visser, Peter Hoogslag
Bureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: StudioStudio film
Regisseur: René Nuijens
D.O.P: Rutger Storm
Editor: Ronnie Editing - Gert-Willem Visser
Grading: De Grot
Geluidsstudio: Public Audio Amsterdam
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

