Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid onder kinderen

- Content
- 6 nov 2025 @ 12:05
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 nov 2025 @ 12:05
- Tamara de Vos
Kinderpostzegels en het KPN Mooiste Contact Fonds zijn een campagne gestart om het gesprek over eenzaamheid bij kinderen te stimuleren. De campagne, getiteld ‘Vraag het anders’, richt zich op ouders en verzorgers en wil helpen om signalen van eenzaamheid bij kinderen beter te herkennen en bespreekbaar te maken.
In Nederland voelt 1 op de 10 kinderen zich eenzaam, aldus Kinderpostzegels. Toch blijkt uit een peiling onder 65.000 kinderen dat 18% van hen aangeeft dat hun ouders of verzorgers nooit vragen hoe het met hen gaat. De initiatiefnemers van de campagne willen ouders aansporen om met andere vragen dan gebruikelijk het gesprek met hun kinderen aan te gaan. Voorbeelden zijn: ‘Met wie in de klas werk je graag samen?’ of ‘Wat was het leukste dat je vandaag hebt gedaan?’.
Digitale ondersteuning
Via de campagnewebsite kunnen ouders zich aanmelden voor wekelijkse ‘gespreksstarters’ per e-mail. Daarnaast biedt de site achtergrondinformatie over kinderlijke eenzaamheid, herkenbare signalen en handvatten om het gesprek op een natuurlijke manier te openen. De campagne bestaat verder uit online video’s en een informatieve campagnepagina.
Eén van de campagnevideo's:
Doel van de campagne
Met de campagne willen Kinderpostzegels en het KPN Mooiste Contact Fonds het taboe op eenzaamheid onder kinderen doorbreken. Volgens de initiatiefnemers ligt de verantwoordelijkheid voor het aangaan van dit gesprek nadrukkelijk bij ouders en verzorgers. Kinderen willen erover praten, maar zonder de juiste vragen blijft het stil, meldt Kinderpostzegels.
Samenwerking
Kinderpostzegels zet zich in voor kwetsbare kinderen, waaronder kinderen die zich eenzaam voelen. Het KPN Mooiste Contact Fonds ondersteunt sociaal contact voor mensen voor wie dit niet vanzelfsprekend is. Met deze gezamenlijke campagne richten beide organisaties zich op het verbeteren van contact tussen ouders en kinderen.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
Laatste Nieuws
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

