Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid onder kinderen

Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid onder kinderen
  • Content
  • 6 nov 2025 @ 12:05
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Kinderpostzegels en het KPN Mooiste Contact Fonds zijn een campagne gestart om het gesprek over eenzaamheid bij kinderen te stimuleren. De campagne, getiteld ‘Vraag het anders’, richt zich op ouders en verzorgers en wil helpen om signalen van eenzaamheid bij kinderen beter te herkennen en bespreekbaar te maken.

In Nederland voelt 1 op de 10 kinderen zich eenzaam, aldus Kinderpostzegels. Toch blijkt uit een peiling onder 65.000 kinderen dat 18% van hen aangeeft dat hun ouders of verzorgers nooit vragen hoe het met hen gaat. De initiatiefnemers van de campagne willen ouders aansporen om met andere vragen dan gebruikelijk het gesprek met hun kinderen aan te gaan. Voorbeelden zijn: ‘Met wie in de klas werk je graag samen?’ of ‘Wat was het leukste dat je vandaag hebt gedaan?’.

Digitale ondersteuning

Via de campagnewebsite kunnen ouders zich aanmelden voor wekelijkse ‘gespreksstarters’ per e-mail. Daarnaast biedt de site achtergrondinformatie over kinderlijke eenzaamheid, herkenbare signalen en handvatten om het gesprek op een natuurlijke manier te openen. De campagne bestaat verder uit online video’s en een informatieve campagnepagina.

Eén van de campagnevideo's:



Doel van de campagne

Met de campagne willen Kinderpostzegels en het KPN Mooiste Contact Fonds het taboe op eenzaamheid onder kinderen doorbreken. Volgens de initiatiefnemers ligt de verantwoordelijkheid voor het aangaan van dit gesprek nadrukkelijk bij ouders en verzorgers. Kinderen willen erover praten, maar zonder de juiste vragen blijft het stil, meldt Kinderpostzegels.

Samenwerking

Kinderpostzegels zet zich in voor kwetsbare kinderen, waaronder kinderen die zich eenzaam voelen. Het KPN Mooiste Contact Fonds ondersteunt sociaal contact voor mensen voor wie dit niet vanzelfsprekend is. Met deze gezamenlijke campagne richten beide organisaties zich op het verbeteren van contact tussen ouders en kinderen.

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken