War Child toont veerkracht in nieuwe merkcampagne

- Bureaus
- 5 nov 2025 @ 15:57
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 nov 2025 @ 15:57
- Kel Koenen
War Child lanceert een nieuwe merkcampagne die draait om de veerkracht van kinderen in oorlogsgebieden. De campagne, ontwikkeld door We Agency, laat zien dat ondanks de diepe sporen die oorlog nalaat, kinderen met de juiste steun weer kunnen lachen, spelen en dromen. De boodschap: elk kind heeft een ongelooflijke kracht in zich - veerkracht.
De campagne wordt breed uitgerold via televisie, radio, outdoor, social en online. Centraal staat de emotionele transformatie van kinderen die, met hulp van War Child, hun vertrouwen en kind-zijn hervinden. Daarmee wil de organisatie niet alleen bewustwording creëren, maar ook laten zien wat structurele steun concreet kan betekenen voor kinderen die opgroeien in conflictgebieden.
Bekijk hieronder de nieuwe merkcommercial:
Volgens Roel Welling, creative director bij We Agency, ligt de focus bewust op positiviteit: ‘Voor deze campagne zijn we in de wereld gedoken van kinderen die oorlog hebben meegemaakt. Dat heeft een diepe indruk achtergelaten, want daar zie je die veerkracht in levende lijve. Wat een helden, deze kinderen, dus zo hebben we ze dan ook geportretteerd. We laten niet de ellende zien, maar juist het positieve. Dít is wat de steun van War Child aan kinderen uit oorlogsgebied oplevert.’
Een opvallend visueel element is de herinterpretatie van het iconische War Child-logo. In de nieuwe uitwerking staat het woord ‘War’ letterlijk achter het kind en ‘Child’ ervoor - een krachtige verbeelding van de missie van de organisatie: de oorlog uit het kind halen.
Met deze campagne wil War Child niet alleen steun genereren, maar ook hoop en menselijkheid uitstralen. Want, zo benadrukt de organisatie, zelfs in de donkerste omstandigheden kunnen kinderen weer kind zijn, als ze de kans krijgen.
Credits
Client: War Child
Client responsible: Lars Terhorst, Jantine Willemsen, Gwen Buijteweg, Adriaan Borst, Ilma Kramer, Ernst Suur
Creative agency: We Agency
Client Lead: Marlena Fishell
Strategy: Ruben Cusell
Creative direction: Roel Welling, Marius Gottlieb
Creatives: Marius Gottlieb, Mees Ubachs, Sara Cornelissen
Production company: Wefilm
Regie: Joey de Leeuw
Productie: Eleanora de Rijke, Kaylee Hovemann, Ellis Thomas
Edit: Nick Rozenberg
Muziekcompositie: Jorrit Kleijne
Media director: Rocco Stallvord
Media bureau: UM
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

