Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers

Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
  • Content
  • 27 okt 2025 @ 16:01
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met het naderende olympisch schaatsseizoen presenteert X²O Badkamers een nieuwe campagne met Team IKO-X²O Badkamers. De samenwerking met het schaatsteam, dat onder meer bestaat uit Joy Beune, Dai Dai N’tab en Pien Hersman, loopt inmiddels ruim een jaar. De campagne is vanaf vandaag online te zien en wordt de komende weken ook uitgerold via televisie en sociale media.

Focus op voorbereiding

In de commercial spelen Joy Beune en Dai Dai N’tab de hoofdrol. De video opent met een wedstrijdvoorbereiding op het ijs, maar schakelt vervolgens naar een badkamer-scène waarin herstel en ontspanning centraal staan. Hiermee benadrukt X²O Badkamers dat voorbereiding niet alleen op de baan plaatsvindt, maar ook thuis in de badkamer.



Sport en merkidentiteit

‘Dit Olympische schaatsseizoen verdient een campagne waarin we kunnen tonen hoe trots we zijn op de schaatsers van Team IKO-X²O Badkamers’, zegt Iris Kleijburg, Marketing Coördinator bij X²O Badkamers. ‘Met The Creative Shopping Center hebben we een concept ontwikkeld dat zowel de energie van de sport als onze merkidentiteit weerspiegelt.’

Campagnedetails

Het merkicoon ‘Ducky’ keert subtiel terug in de commercial als verbindend visueel element. De uitrol begint online en via social media en vanaf december is de campagne ook op televisie te zien.

Beeld: X²O Badkamers

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken