Waddengebied viert het donker met vampiercampagne

- Content
- 17 okt 2025 @ 10:54
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 okt 2025 @ 10:54
- Kel Koenen
Terwijl grote delen van Nederland ’s nachts baden in kunstmatig licht, blijft het Waddengebied één van de laatste plekken waar het nog écht donker wordt. Visit Wadden zet die zeldzaamheid dit najaar letterlijk in het spotlicht – met een knipoog. Onder het motto ‘het meest vampiervriendelijke stukje van Nederland’ vraagt de organisatie op aandacht voor het belang van donkerte voor mens, dier en natuur.
Met zijn uitgestrekte landschap en twee officiële Dark Sky Parken (Terschelling en Lauwersmeer) is het Waddengebied een toevluchtsoord voor stilte, ruimte en duisternis. ‘Donkerte is niet iets om bang voor te zijn, maar iets om te beleven’, stelt Fay de Koning van Visit Wadden. ‘We nodigen bezoekers uit om de nacht zelf te ervaren, bijvoorbeeld tijdens een nachtdierenexcursie of een bezoek aan een nachttuin. Daardoor begrijpen mensen beter hoe waardevol die donkerte is – en dat het ook gewoon leuk kan zijn.’
De vampiercampagne sluit aan bij actuele thema’s als lichtvervuiling, gezondheid en duurzaam toerisme. Binnen de bredere ambitie om het Waddengebied te positioneren als duurzaamste bestemming van Europa vormt ‘donkerte’ een logisch hoofdstuk. Eerder richtte Visit Wadden zich al op thema’s als digitaal detoxen, bezinning en onthaasting. Zo blijft de organisatie laten zien dat duurzaamheid ook draait om bewust beleven. Zelfs, of juist beter, in het donker.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne...
- Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
Laatste Nieuws
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual... 12-10-2025
- Transavia viert 60-jarig jubileum... 06-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes