Intertoys lanceert Speelboek 2025 met ruimtereis
.jpg)
- Food-en-retail
- 16 okt 2025 @ 12:25
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 16 okt 2025 @ 12:25
- Imke Walenberg
Speelgoedketen Intertoys trapt het feestdagenseizoen af met de lancering van de 2025-editie van het Speelboek. Al decennialang markeert het boek het startsein voor de Sinterklaas- en kerstperiode, waarin kinderen hun verlanglijstjes samenstellen.
Om de lancering extra bijzonder te maken, werkte Intertoys samen met bureau Modern Citizens aan een interactieve socialcampagne. Kinderen mochten via het platform PLAY.intertoys.nl zelf kiezen hoe de onthulling zou plaatsvinden: een megaversie van het Speelboek in de stad of een lancering in de ruimte. Met 51 procent van de stemmen won de ruimte-optie en dus ging het Speelboek letterlijk de lucht in.
'Het is eigenlijk best wel crazy dat we dit hebben gedaan,' zegt Celvin de Bie, Head of Marketing bij Intertoys. 'Maar het laat zien dat de kracht van spelen en de verbeelding van een kind geen grenzen kennen. We willen kinderen echt zelf aan het stuur zetten, online én offline.'
Sweet spot
Volgens Twan van Empelen, Content Director bij Modern Citizens, schuilt de kracht van de campagne in de combinatie van een sterk merk, een herkenbaar cultureel moment en de mogelijkheid voor kinderen om zelf te sturen. 'Dat is de sweet spot waarin content niet alleen bekeken, maar beleefd wordt.'
Het nieuwe Intertoys Speelboek is vanaf 17 oktober verkrijgbaar in ruim 200 winkels en online via Intertoys.nl. Naast het nieuwste speelgoed is er dit jaar extra aandacht voor de samenwerking met De Grote Sinterklaasfilm en de Verdwenen Verlanglijstjes.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




