Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa

- Media
- 10 okt 2025 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 10 okt 2025 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Adverteren op 'Fast'-kanalen (Free Ad-Supported Streaming TV, red.) blijkt niet alleen bereik te realiseren, maar ook merkassociaties meetbaar te versterken. Dat blijkt uit media-onderzoek dat Talpa Media samen met PepsiCo uitvoerde.
Onderzoek PepsiCo: +7,3 procentpunt uplift in merkassociaties
Talpa Media onderzocht samen met PepsiCo de impact van een campagne met inzet van Fast-kanalen. De resultaten laten zien dat advertising binnen deze relatief nieuwe omgeving de merkbeleving daadwerkelijk versterkt. Kijkers die de campagne-uitingen hadden gezien, zijn duidelijk positiever gaan denken over Pepsi Zero Sugar: de positieve merkperceptie steeg gemiddeld met 8,5 procentpunten. Daarnaast werd Pepsi Zero Sugar vaker gekoppeld aan positieve eigenschappen als innovatief, trendy en goede kwaliteit. Ook zagen meer mensen Pepsi Zero Sugar als een merk dat hun waarden deelt, premium of inspirerend is. Deze merkassociaties lieten gemiddeld een stijging zien van 7,3 procentpunten. Daarmee toont het onderzoek aan dat Fast-kanalen niet alleen bereik realiseren, maar ook merkwaarde en imago versterken.
'Fast-kanalen, die sterk in opkomst zijn, boden ons de kans om dit nieuwe advertentiemedium in een premium CTV-omgeving te benutten', zegt Anna Homoet, Media manager bij PepsiCo. 'De resultaten laten zien dat campagnes binnen deze omgeving niet alleen bereik genereren, maar ook merkassociaties meetbaar versterken. Dat is overtuigend bewijs dat hoogwaardige CTV-inventory, zoals die van Talpa Media, bijdraagt aan merkopbouw in het digitale domein.'
Foto: Nikhil / Unsplash
Over Fast bij Talpa Media
'Talpa Media verzorgt exclusief de advertentieverkoop van inmiddels meer dan 126 lokale en internationale Fast-kanalen, waaronder eigen formats en partnerzenders als Top Gear en BBC Earth, op onder meer Samsung TV Plus en LG Channels. Fast-kanalen combineren het gemak van lineaire televisie met de flexibiliteit van digitaal. En biedt merken een krachtige context: full screen, met audio aan, in thematische contentblokken. Ideaal voor merkbouw.'
(bron: TM)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn... 02-10-2025
- Rewe Group breidt... 24-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes