Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’

Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
  • Bureaus
  • 10 okt 2025 @ 14:04
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Voor het eerst in haar geschiedenis presenteert Nationale Opera & Ballet een overkoepelende merkcampagne: Ervaar Grootser. De campagne vormt een artistieke uitnodiging om iets te voelen dat groter is dan jezelf – een ode aan de magie van zang, dans, muziek, techniek en vormgeving die samen het alledaagse ontstijgen.

‘We zien veel potentie in de groep kunst- en cultuurliefhebbers die nog geen kennis hebben gemaakt met onze kunstvormen’, zegt algemeen directeur Stijn Schoonderwoerd. ‘Door op een onderscheidende manier naar buiten te treden als één merk willen we die latente interesse aanwakkeren en mensen nieuwsgierig maken naar opera en ballet.’

De campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, is een primeur: voor het eerst spreekt het huis als één geheel – van De Nationale Opera en Het Nationale Ballet tot de werkplaatsen, studio’s en educatieprogramma’s. De creatieve benadering is radicaal modern en rauw, met grootse buitenreclame op onconventionele plekken in Amsterdam, aangevuld met online video’s en social content die leiden naar operaballet.nl/ervaar-grootser.

Bekijk de campagnefilm hieronder:



‘In plaats van opera en ballet te vereenvoudigen tot iets voor iedereen, vergroten we juist uit wat deze kunstvormen zo bijzonder maakt’, aldus Rens de Jonge, creative director van KesselsKramer. ‘Het is een uitnodiging aan nieuwsgierigen om het een keer te ervaren.’

De fotografie van Eva Roefs brengt de campagne tot leven door het perfectionisme en de energie van het ambacht te vangen: van elke steek en paillet tot iedere noot en pas. Door haar lens worden de kleinste details uitvergroot en getoond op gigantische buitenplatforms – om te laten zien waar de grootsheid van opera en ballet werkelijk in schuilt.

Credits

Opdrachtgever: Nationale Opera & Ballet (Louise Meijer, Anne Akkerman, Marijn Maas)
Bureau: KesselsKramer
Fotografie en regie: Eva Roefs
Cinematografie: Elf Godefroy
Met dank aan de afdelingen Toneeltechniek, Belichting, Kostuumafdeling en Kap & Grime en de modellen van de modellen van Nationale Opera & Ballet

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken