Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’

- Bureaus
- 10 okt 2025 @ 14:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 okt 2025 @ 14:04
- Kel Koenen
Voor het eerst in haar geschiedenis presenteert Nationale Opera & Ballet een overkoepelende merkcampagne: Ervaar Grootser. De campagne vormt een artistieke uitnodiging om iets te voelen dat groter is dan jezelf – een ode aan de magie van zang, dans, muziek, techniek en vormgeving die samen het alledaagse ontstijgen.
‘We zien veel potentie in de groep kunst- en cultuurliefhebbers die nog geen kennis hebben gemaakt met onze kunstvormen’, zegt algemeen directeur Stijn Schoonderwoerd. ‘Door op een onderscheidende manier naar buiten te treden als één merk willen we die latente interesse aanwakkeren en mensen nieuwsgierig maken naar opera en ballet.’
De campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, is een primeur: voor het eerst spreekt het huis als één geheel – van De Nationale Opera en Het Nationale Ballet tot de werkplaatsen, studio’s en educatieprogramma’s. De creatieve benadering is radicaal modern en rauw, met grootse buitenreclame op onconventionele plekken in Amsterdam, aangevuld met online video’s en social content die leiden naar operaballet.nl/ervaar-grootser.
Bekijk de campagnefilm hieronder:
‘In plaats van opera en ballet te vereenvoudigen tot iets voor iedereen, vergroten we juist uit wat deze kunstvormen zo bijzonder maakt’, aldus Rens de Jonge, creative director van KesselsKramer. ‘Het is een uitnodiging aan nieuwsgierigen om het een keer te ervaren.’
De fotografie van Eva Roefs brengt de campagne tot leven door het perfectionisme en de energie van het ambacht te vangen: van elke steek en paillet tot iedere noot en pas. Door haar lens worden de kleinste details uitvergroot en getoond op gigantische buitenplatforms – om te laten zien waar de grootsheid van opera en ballet werkelijk in schuilt.
Credits
Opdrachtgever: Nationale Opera & Ballet (Louise Meijer, Anne Akkerman, Marijn Maas)
Bureau: KesselsKramer
Fotografie en regie: Eva Roefs
Cinematografie: Elf Godefroy
Met dank aan de afdelingen Toneeltechniek, Belichting, Kostuumafdeling en Kap & Grime en de modellen van de modellen van Nationale Opera & Ballet
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Team5pm sluit zich aan bij... 10-10-2025
- Nationale Opera & Ballet lanceert... 10-10-2025
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht09-10-2025
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe... 09-10-2025
- Mastercard lanceert inclusieve... 09-10-2025
- CZ omarmt ‘zorginstinct’ in nieuwe... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes