Marketingtransfers week 41, 2025

- B2b
- 10 okt 2025 @ 08:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 10 okt 2025 @ 08:00
- Redactie MarketingTribune
Elke nieuwe stap is een kans om jezelf opnieuw uit te vinden. Ook deze week zijn er weer volop verschuivingen in de marketing- en communicatiesector. Nieuwe CMO’s, creatief directeuren en andere leiders betreden het speelveld, terwijl bureaus hun teams verder uitbreiden en versterken. Bekijk hieronder het overzicht van de opvallendste wisselingen.
Marketingbureau Seeders benoemt Chris de Vries tot Chief Technology Officer (CTO). De Vries start per direct en brengt jarenlange ervaring mee in technologisch leiderschap en softwareontwikkeling. CEO Dennis Akkerman: ‘We staan op een belangrijk moment in onze ontwikkeling. Nieuwe technologieën bieden ons nieuwe kansen om sneller te groeien. Chris brengt leiderschap en een heldere visie mee. Dat sluit perfect aan bij onze ambitie om technologie in te zetten voor meetbare klantresultaten. Ook De Vries kijkt uit naar zijn nieuwe rol: ‘Seeders zit in een spannende groeifase en ik ben enthousiast om hieraan bij te dragen. De mix van internationale ambitie, ondernemerschap en focus op AI en technologie maakt dit een unieke kans. Ik wil technologie niet alleen als ondersteuning inzetten, maar als richting. Met slimme oplossingen die schaalbaarheid, snelheid en impact leveren. Samen met het team bouwen we aan een infrastructuur die innovatie versnelt en klanten echt verder brengt.’
Robin Peters, Chris de Vries en Dennis Akkerman
Tom Gavin gaat aan de slag als Chief Marketing and Communications Officer bij marketplace voor cloud commerce Pax8. Hij wordt verantwoordelijk voor het leiden van de wereldwijde marketing, merkstrategie en communicatie. Gavin rapporteert aan President and Chief Commerce Officer Nick Heddy. ‘Wij zijn blij met de uitgebreide ervaring die Tom meebrengt op het gebied van marketing en communicatie. Onze missie is om kleine bedrijven en hun partners te helpen in dit nieuwe tijdperk van AI en managed intelligence. Tom’s leiderschap zal van cruciaal belang zijn om dat verhaal te versterken en ons te helpen dit wereldwijd te verkondigen.’ ‘Gavin heeft onder meer voor de president van de VS gewerkt (ten tijde van Obama). ‘Ik ben enthousiast over de missie van Pax8 om kleine bedrijven te helpen floreren via hun partners. Pax8 heeft al een ongelooflijk fundament gelegd als dé marketplace voor cloudoplossingen en de kans is nu om die kracht mee te nemen naar het agentic tijdperk. We zullen onze band met de partners verdiepen, de manieren uitbreiden waarop we hen ondersteunen, en ons verhaal aanscherpen zodat nog meer kleine bedrijven met vertrouwen kunnen groeien in dit nieuwe tijdperk.’
Tom Gavin | foto: Pax8
Ine Stultjens is de nieuwe CMO van Rolzz International. Zij werkte onder meer voor Auping. Stultjens op LinkedIn: ‘Soms voelt een volgende stap alsof alles samenkomt - en dit is zo'n moment. Ik ben blij te kunnen melden dat ik bij Rollz International ben begonnen, makers van stijlvolle, innovatieve rollators die mensen helpen mobiel en actief te blijven, bewegingsvrijheid bieden en er fantastisch uitzien. De overstap naar Rollz combineert mijn passie voor design en duurzaamheid met een sterk geloof in het centraal stellen van mensen, en geeft me de kans om dit prachtige merk wereldwijd te laten groeien. Wat ik het mooiste vind, is hoe Rollz functionaliteit combineert met een mensgericht lifestyledesign, en zo de grenzen van mobiliteitshulpmiddelen en gezondheidstechnologie opnieuw definieert. We hebben grote ambities - een fantastische kans om het merk te helpen opschalen en de impact ervan te vergroten. Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan dit volgende hoofdstuk in de reis van Rollz en samen met het team voort te bouwen op de sterke basis.’
Ine Stultjens
Marketing- en technologiebedrijf Dept benoemt oud-TBWA-directeur Ben Williams tot eerste Global Chief Creative Officer, naast nieuwe creatieve leiders in de VS en Duitsland. Global CEO Dimi Albers: ‘Williams verenigt de creatieve en marketingcapaciteiten van Dept in een geïntegreerde, wereldwijde aanpak die merken transformeert, bedrijfsgroei stimuleert en resoneert binnen de cultuur. Hij leidt een wereldwijd team bij het integreren van design, marketing, experience en technologie, en levert merkbepalende oplossingen met tastbare impact voor klanten zoals Google, L’Oréal, PepsiCo, eBay en Lufthansa.’ Williams rapporteert aan Albers en is gevestigd in Los Angeles: ‘Wat mij aantrok in Dept is hun staat van dienst in het leveren van creativiteit die echt verschil maakt voor klanten. Ze hebben wereldklasse capaciteiten opgebouwd in design, marketing, experience en technologie, maar wat uniek is, is hoe ze die vanaf het begin integreren in plaats van ze er later bovenop te leggen. In een wereld waarin merken zich moeten onderscheiden en duurzame verbindingen moeten opbouwen binnen een steeds complexer landschap, is het enorm inspirerend om deel uit te maken van een team dat silo’s doorbreekt en een geïntegreerde aanpak hanteert om merkengroei te versnellen en resultaten voor klanten te realiseren.’ In de VS is Carla del Porto de nieuwe Executive Creative Director. Zij begon haar carrière in film en televisie en leidde de creatieve teams bij bureaus als R/GA, Akqa, TBWA, VMLY&R en meer. In Duitsland is Käthe Lisson gestart als nieuwe Executive Creative Director & VP Creative voor de DACH-regio. Met bijna 20 jaar ervaring in reclame en merkbouw zal zij het team leiden in het ontwikkelen van lokale campagnes voor merken als Brother, Lieferando en EA Sports. Albers: ‘Ben, Carla en Käthe begrijpen allemaal dat de toekomst van creativiteit ligt in het naadloos integreren van de diverse capaciteiten van onze teams. Hun gezamenlijke visie sluit aan bij ons geloof dat creativiteit het krachtigst is wanneer het merktransformatie en bedrijfsgroei stimuleert, terwijl het tegelijkertijd betekenisvolle menselijke verbindingen creëert. We nemen niet alleen talent aan; we bouwen het creatieve leiderschap dat bepaalt hoe merken in de toekomst winnen.’
Ben Williams, Carla del Porto en Käthe Lisson
Dentsu Benelux benoemt Denise Noordermeer tot Commercieel Directeur per 1 december 2025. Zij maakt de overstap vanuit haar rol als Head of Media bij Odido, een klant die ruim tien jaar lang nauw samenwerkte met het Dentsu Media Team. Als Commercieel Directeur wordt Noordermeer onderdeel van het leiderschapsteam en verantwoordelijk voor de strategische commerciële aansturing van de media practice. ‘Ik kijk er enorm naar uit om in deze nieuwe rol aan de slag te gaan. De organisatie voelt vertrouwd, mede door de jarenlange samenwerking vanuit klantzijde. Wat mij aanspreekt is de sterke focus op integratie, innovatie en performance - waarden die naadloos aansluiten bij mijn eigen visie op duurzame groei en klantgericht samenwerken. Het is een mooie uitdaging om samen met het team verder te bouwen aan impactvolle klantrelaties en commercieel succes.’ Managing Director Michael Willems over haar benoeming: ‘We zijn ontzettend blij met de komst van Denise. Haar commerciële scherpte, klantgerichte mindset en uitgebreide ervaring aan bureau- en klantzijde maken haar een waardevolle toevoeging van ons leadership-team. Ze kent onze organisatie en cultuur al goed en deelt onze visie op integratie, innnovatie en performance. We kijken enorm uit naar de impact die zij gaat maken in deze nieuwe rol.’
Denise Noordermeer
De Raad van Toezicht van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft Jet de Ranitz benoemd tot bestuursvoorzitter. Vanaf 1 januari 2026 zal zij samen met Lucien Brouwer de Raad van Bestuur vormen. Ranitz, op dit moment nog aangesteld als directeur Publieke Sector bij softwarebedrijf Microsoft, bekleedde eerder bestuurlijke functies bij onder andere het Kunstmuseum Den Haag, het Nederlands Dans Theater en de Universiteit van Tilburg. ‘Een sterke publieke omroep is onmisbaar voor de Nederlandse samenleving. Betrouwbare journalistiek, verbinding en een programmering die zowel jonge als oudere kijkers en luisteraars bindt, dat is wat we nodig hebben in tijden van fake news en polarisatie. De NPO biedt dat met alle omroepen. De programma’s laten zien wat er speelt, wat ons raakt en waar we trots op zijn in Nederland. Lineair, online en on demand.’ (bronnen: o.a. Villamedia)
Jet de Ranitz | foto NPO
Het nieuwe reclamebureau The USP Agency (onderdeel van innovatiebureau The USP Company) heeft Barry Bol aangetrokken als sr. Creatief/Art-director. Hij komt van Selmore. Partner en Creatief directeur Willem van Harrewijen: ‘Met de komst van Barry versterken we de creatieve vloer bij The USP Agency. Barry hebben we leren kennen als een reclamecreatief die graag breed nadenkt over oplossingen en in staat is om “het grote idee” te bedenken. Dat is belangrijk bij het ontwikkelen van “een creatief platform”. Ons uitganspunt bij creatie. We zijn onder de indruk van zijn werk en we hebben veel zin om met hem samen te werken”. Voor Selmore werkte Bol onder meer bij Roorda reclamebureau, Energize en N=5. ‘Ik volg The USP Company eigenlijk al een hele tijd. Met proposities als Hollandse Wind, Bol Select en NS Flex geven ze een hele interessante creatieve draai aan productontwikkeling en merkdenken. Hun visie dat je eerst je bewijsvoering op orde moet hebben, voordat je campagne gaat voeren spreekt mij aan. Ik heb zin om te beginnen!’ Naast de creatieve versterking, is The USP Agency ook nog op zoek naar een senior accountmanager. Deze zal om te beginnen gaan werken op de accounts Eye Wish-opticiens en Evi van Lanschot, maar ook op andere klanten actief zijn.
Barry Bol
Joe Public heeft Marcel Surendonk aangesteld als Head of Joe Live. Dit nieuwe label van Joe Public richt zich op sponsoring en activaties van live events, zoals festivals en sportevenementen. Surendonk was de afgelopen 18 jaar actief als Head of Brand Partnerships bij Mojo/Live Nation. Hij was verantwoordelijk voor alle sponsorovereenkomsten en het mogelijk maken van activaties voor klanten als Rabobank, Nationale-Nederlanden, Heineken, Coca-Cola en KPN op festivals zoals Lowlands, Pinkpop, NN North Sea Jazz en Down The Rabbit Hole. Joe Live gaat zich richten op het sponsorbeleid van adverteerders, zowel op strategisch als creatief niveau. Naast Surendonk bestaat het team van Joe Live uit creatie, strategie en accounthandling. Het bureau zal zich niet alleen op bestaande klanten van Joe Public en Springbok richten, maar gaat ook als losse entiteit voor andere adverteerders werken: ‘Ik heb goed nagedacht over de volgende stap in mijn carrière en voel me het beste in een creatieve omgeving waar ik mijn passie voor merken, muziek en ook sport kan combineren met de kracht van brand experience-concepten. Met Joe Live willen we een bureau neerzetten dat adverteerders helpt aan een duidelijke overkoepelende sponsorstrategie met de juiste sponsorpartners, de juiste activaties en ook bij het groter maken van die activaties met mooie campagnes en social media-concepten. Dat laatste kunnen we aanbieden met ons zusje Joe Social. Te vaak heb ik activaties gezien, bedacht door reclamebureaus, die teveel op zichzelf stonden. Terwijl je juist in deze tijd veel meer uit zo’n activatie zou moeten halen door een slimme (social) campagne te integreren in het idee.’ Sanne Tolsma, net aangesteld als MD van Joe Public is blij met deze nieuwe ‘offering’ van het bureau: ‘Met Joe Live zetten we iets neer dat de markt nog niet kent: de strategische en creatieve kracht van een reclamebureau, verbonden met de energie van sponsoring en activatie. Er bestaan wel sportsponsoringbureaus en bureaus die losse activaties bedenken, maar juist deze unieke combinatie bestond nog niet. Daardoor kunnen merken meer waarde uit hun sponsoring en activatie halen. Met Marcel aan boord hebben we zowel de ambitie als de ervaring om hier iets groots van te maken.’
Marcel Surendonk
Petra Slokkers maakt de stap van het hoofdkantoor van McDonald’s naar haar eigen restaurant. Met ingang van 1 oktober 2025 is zij de franchisenemer van McDonald’s Den Hoorn Harnaschpolder. ‘Ik heb altijd met veel plezier voor het hoofdkantoor gewerkt. In de restaurants komt de McDonald’s-ervaring écht tot leven. Van het bieden van “good times” voor onze gasten, het schoonhouden van de omgeving tot het bouwen en onderhouden van relaties met buurtbewoners, gemeente en lokale partners. Als ondernemer kan ik dáár echt het verschil maken. En dat begint bij het bouwen aan een goed team. Ik sta graag mét mijn crew op de vloer. Help hen te groeien en te ontwikkelen, zodat we kunnen bouwen aan duurzame relaties en lokaal impact kunnen maken. Ik kijk er enorm naar uit om aan dit nieuwe hoofdstuk te beginnen.’ Slokkers heeft - zoals dat bij McDonald’s wordt genoemd - ‘ketchup in haar bloed’. Op haar 16e begon zij als crewlid bij McDonald’s Rotterdam Alexandrium. Tijdens haar studie bleef zij actief binnen McDonald’s en schreef zij zich in voor het managementtraineeprogramma van McDonald’s Nederland. Na verschillende leidinggevende functies groeide zij door tot Head of Field Operations, waarbij zij de schakel was tussen McDonald’s Nederland en de franchisenemers. In 2013 ontving zij de President’s Award, een van de hoogste internationale onderscheidingen binnen McDonald’s, voor haar bijdrage aan het bedrijf. Sinds 1 augustus 2022 bekleedde Slokker de functie van Director Field Operations & McOpCo, en in 2023 werd haar verantwoordelijkheid uitgebreid naar Director of Operations.
Petra Slokkers
Per 1 december 2025 wordt Paul Stamsnijder de nieuwe voorzitter van Logeion, de Nederlandse beroepsvereniging voor communicatieprofessionals. Hij volgt Jos Govaart op. Stamsnijder is oprichter van adviesbureau De Reputatiegroep. Naast zijn advieswerk is hij actief als toezichthouder, spreker en docent en schreef hij zeven boeken over communicatie, waaronder het recent verschenen Van debat naar dialoog, over waarderend communiceren in tijden van polarisatie. ‘Niet alleen de samenleving als geheel, maar ook bedrijven, overheden en tal van organisaties zoeken naar betekenis in deze uitdagende tijd. Het communicatievak is cruciaal om richting te bepalen en Logeion is dé ontmoetingsplaats voor wie richting wil geven. De samenleving zoekt meer dan ooit verbinding, en communicatieprofessionals hebben hierin een belangrijke rol. Het gesprek is het verhaal.’
Paul Stamsnijder
Niet, 1, 2, 3, 4 of 5, maar maar liefst 6 nieuwe gezichten bij Hagens PR: Anastasia Hiariej, Mohammad Hassani, Jeroen van Beek, Eliza Gerritsen, Sanne Nooitgedagt en Puck Verhaart. De teller staat nu op 24. Nooitgedagt begint als Medior PR & Accountmanager. Ze werkte hiervoor onder meer bij Hill & Knowlton. Hiariej, Hassani, van Beek en Gerritsen versterken het bureau als Junior PR- & Accountmanagers. Hassani komt van TBWA\Neboko, Van Beek is net afgestudeerd en deed ervaring op tijdens zijn stages bij verschillende PR-bureaus. Ook Gerritsen rondde onlangs haar studie af en zet nu haar eerste professionele stappen binnen PR. Hiariej blijft na een succesvolle stageperiode bij Hagens PR werken. Verhaart is de nieuwe Office- & HR-Manager van Team Hagens. Zij werkte hiervoor bij creative agency Omelette du Fromage. Naast haar werk voor Hagens PR runt Verhaart ook haar eigen kaarsenmerk. Algemeen directeur Karen van der Kruit: ‘Team Hagens PR traint hard voor 2026. Alleen met een team dat meegroeit, kunnen we impact maken op schaal en samenwerken met merken die dezelfde maatschappelijke visie delen als wij.’
V.l.n.r: Mohammad Hassani, Puck Verhaart, Anastasia Hiariej, Eliza Gerritsen, Sanne Nooitgedagt, Jeroen van Beek | foto: Gyatso Davids
Het Rotterdamse bureau Finally an Agency breidt zijn team uit met Björn van der Most (ex-Natwerk) als Senior Creative Strategist/Copywriter en Jessica Looman (ex-Wavemaker) als Jr. Content Creative. Van der Most: ‘Bij Finally komen mijn passies voor schrijven en strategie mooi samen. Er wordt hier verwacht dat je eigenaarschap neemt over je idee, van A tot Z. Dat betekent werken over de grenzen van je discipline heen en dat past perfect bij mij. Ik bemoei me graag tot aan de oplevering met de rode draad.’ Na haar start bij een mediabureau wilde Looman de stap maken naar een meer creatieve rol: ‘Ik wilde zélf creëren, niet alleen coördineren.’ Looman heeft zel feen eigen TikTok-community van ruim tienduizend volgers. Managing Director Lisette Samplonius: ‘We groeien mee met de vraag, maar het gaat ons niet om nog méér, het gaat om nóg beter. Door deze aanvullende expertises toe te voegen, kunnen we opdrachtgevers compleet bedienen. Groeien werkt pas echt als je blijft challengen - dus ook jezelf.’
Jessica Looman en Björn van der Most
Het creatieve duo Rens Quirijnen en Helen Fernando maken de overstap van TBWA\Neboko naar Dept als Associate Creative Directors. Quirijnen en Fernando: ‘Toen onze gesprekken met Dept begonnen, waren we direct enthousiast over de mensen en de energie. Er heerst hier een groot gevoel van optimisme en positiviteit. In combinatie met de internationale creatieve kansen voelt de keuze heel natuurlijk. We kunnen niet wachten om samen met inspirerende mensen mooi werk te maken, dat is het mooiste deel van dit vak.’ Ramin Bahari, Creative Director bij Dept Nederland: ‘Rens en Helen zijn het type creatieven dat scherpe inzichten weet te vertalen naar grote ideeën die cultuur kunnen raken. Het werk dat zij hebben gemaakt spreekt voor zich, maar vooral hun nieuwsgierigheid en positieve houding sluiten naadloos aan bij de mentaliteit van Dept. Ik kijk ernaar uit om samen met hen werk te maken dat ertoe doet.’
Rens Quirijnen en Helen Fernando
redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 41, 202510-10-2025
- VER lanceert app... 03-10-2025
- Marketingtransfers week 40, 202503-10-2025
- Marketingtransfers week 39, 202526-09-2025
- Albert Heijn heeft primeur met IAB... 25-09-2025
- Nieuwe campagne benadrukt belang... 22-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes