Sofi: social-first bureau voor missiegedreven merken

- Bureaus
- 15 okt 2025 @ 17:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2025 @ 17:04
- Kel Koenen
Young Ones Media heet voortaan Sofi. Met deze rebranding positioneert het bureau zich nadrukkelijk als social-first partner voor merken en organisaties die maatschappelijke thema’s voelbaar, begrijpelijk en activerend willen maken.
Sofi bouwt voort op de visie waarmee Young Ones Media naam maakte: laten zien hoe social content maatschappelijke impact kan vergroten en merkgroei kan versnellen. De nieuwe naam markeert een volgende fase in de groei van het bureau.
‘Vanaf het moment dat ik Young Ones Media oprichtte, is de keuze om bewust te werken voor missiegedreven merken vanzelf gegroeid’, zegt founder en managing director Sander Timmermans. ‘Bij opdrachten voor organisaties als Unicef, Carbon Equity en FNV Young & United zagen we hoeveel energie dat gaf in het team - en dat vertaalde zich in sterkere resultaten. Tijdens een campagne met Mind over mentale gezondheid bereikten we miljoenen jongvolwassenen en hielpen er duizenden actief mee.’
Volgens Timmermans vraagt de huidige socialmediamarkt om meer focus op strategie en creativiteit. ‘Aandacht zit in de feed, niet op je website. Wie maatschappelijke thema’s dichtbij wil brengen, heeft een social-first aanpak nodig.’ Sofi ontving afgelopen jaar meerdere onderscheidingen, waaronder een Esprix Award (‘Business for Good’), een YouTube Works Award (‘Changemakers’) en een Best Social Award (‘Beste Nieuwkomer’).
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Ra*w en Bauer Media Outdoor maken winnaars DOOH Challenge 2025...
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
- Triodos Bank kiest Gardeners en... 14-10-2025
- Overstappen.nl lanceert merkcampagne... 13-10-2025
- Auping lanceert campagne rond ultiem... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes