Sofi: social-first bureau voor missiegedreven merken

- Bureaus
- 15 okt 2025 @ 17:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2025 @ 17:04
- Kel Koenen
Young Ones Media heet voortaan Sofi. Met deze rebranding positioneert het bureau zich nadrukkelijk als social-first partner voor merken en organisaties die maatschappelijke thema’s voelbaar, begrijpelijk en activerend willen maken.
Sofi bouwt voort op de visie waarmee Young Ones Media naam maakte: laten zien hoe social content maatschappelijke impact kan vergroten en merkgroei kan versnellen. De nieuwe naam markeert een volgende fase in de groei van het bureau.
‘Vanaf het moment dat ik Young Ones Media oprichtte, is de keuze om bewust te werken voor missiegedreven merken vanzelf gegroeid’, zegt founder en managing director Sander Timmermans. ‘Bij opdrachten voor organisaties als Unicef, Carbon Equity en FNV Young & United zagen we hoeveel energie dat gaf in het team - en dat vertaalde zich in sterkere resultaten. Tijdens een campagne met Mind over mentale gezondheid bereikten we miljoenen jongvolwassenen en hielpen er duizenden actief mee.’
Volgens Timmermans vraagt de huidige socialmediamarkt om meer focus op strategie en creativiteit. ‘Aandacht zit in de feed, niet op je website. Wie maatschappelijke thema’s dichtbij wil brengen, heeft een social-first aanpak nodig.’ Sofi ontving afgelopen jaar meerdere onderscheidingen, waaronder een Esprix Award (‘Business for Good’), een YouTube Works Award (‘Changemakers’) en een Best Social Award (‘Beste Nieuwkomer’).
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

