Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care

- Food-en-retail
- 5 nov 2025 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 5 nov 2025 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn introduceert vandaag Care, een compleet vernieuwde en exclusieve verzorgingslijn waarin food en persoonlijke verzorging samenkomen. De lijn brengt betaalbare luxe naar de badkamer, met een stijlvol design, duurzame formules en geuren die doen denken aan ingrediënten uit de keuken.
Denk daarbij aan smaken zoals van kardemom en salie tot amandel en kersen.
Met ruim 300 producten, van handzepen en douchegels tot haarverzorging, skincare, mondverzorging en self-care, wil Albert Heijn zich nadrukkelijker positioneren in de categorie persoonlijke verzorging. Alle Care-producten zijn volgens de retailer vegan, microplasticvrij, dermatologisch getest en bevatten een hoog percentage natuurlijke ingrediënten.
Van food naar bodyfood
Care gebruikt geur als leidraad en vertaalt herkenbare foodfamilies als citrus, amandel en salie naar verzorgingsproducten, meldt AH. Formules en texturen zijn geïnspireerd op wat vertrouwd aanvoelt: van voedende oliën tot zachte, romige structuren. Het nieuwe design, met ronde vormen en subtiele kleuren per geur, zorgt voor rust en samenhang in de badkamer én op het schap.
Betaalbare luxe- mooi verpakt
De Body & Hand-lijn vormt het hart van Care met varianten als Cherry Blossom, Botanical Sage en Cardamom Comfort. De Prijsfavorieten -Almond, Lemon en Mint- brengen de kenmerkende Care-beleving tegen een nog vriendelijker prijs. Voor haarverzorging, skincare en self-care-producten is gekozen voor natuurlijke extracten, vitaminen en oliën.
Ook introduceert Care vier specifieke lijnen: Sensitive, Men, Baby & Kids en een jongerenlijn met speelse producten zoals shimmer bodycream en hairwax stick in de geur Sweet Apple Gloss.
Refill & design
Duurzaamheid speelt een hoofdrol: binnen meerdere lijnen zijn keramische refillflessen beschikbaar met meer dan twintig navullingen voor onder meer handzeep, douchegel en shampoo. De vaste fles kan telkens opnieuw worden gevuld, in de geur naar keuze.
‘Care staat voor betaalbare luxe,’ zegt Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn. ‘Design dat elke badkamer siert, heerlijke food-geuren en duurzame navullingen – persoonlijke verzorging is zo voor iedereen binnen handbereik.’
Ter gelegenheid van de lancering verschijnt ook de Care Glossy, een customer medium met verhalen over geurontwikkeling, verzorgingsroutines en de verschillende productlijnen. De Care-lijn is vanaf 10 november 2025 exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn, in de winkel en uiteraard online.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




