Belastingdienst lanceert 'handige' campagne

Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
  • Bureaus
  • 3 nov 2025 @ 08:03
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vanaf 3 november start de Belastingdienst een nieuwe publiekscampagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan. Met ‘Handig, van de Belastingdienst’ introduceert de organisatie een herkenbaar symbool: een opvallende blauwe arm die altijd naar hulp wijst. Daarmee wil de Belastingdienst laten zien dat er voor vrijwel elke belastingvraag een hulpmiddel binnen handbereik is.

Met deze eerste campagneflight wil de Belastingdienst Nederlanders stimuleren om tussentijds hun fiscale situatie te checken, bijvoorbeeld bij belangrijke levensgebeurtenissen zoals een scheiding of het kopen van een huis. ‘Een tijdige check zorgt dat je kunt anticiperen en voorkomt verrassingen achteraf’, aldus de organisatie.

De campagne laat een Belastingdienst zien die dichtbij mensen staat en actief meedenkt met hun persoonlijke of zakelijke situatie. Via verschillende hulpmiddelen - van online rekentools tot telefonische afspraken en fysieke balies - worden burgers en ondernemers geholpen om hun zaken zoveel mogelijk zelf te regelen, met extra ondersteuning als dat nodig is.

Bekijk hieronder de commercials:





  • Bureaus
  • 3 nov 2025 @ 08:03
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Naast televisie- en radiospots worden online middelen ingezet waarin meer hulpmogelijkheden worden uitgelicht. Ook voor ondernemers is er specifieke aandacht: in een online videoserie vertellen zij hoe hun passies uitgroeiden tot succesvolle ondernemingen en welke vragen en twijfels daarbij kwamen kijken.

De creatieve ontwikkeling van de campagne ligt in handen van Roorda / Tabula Rasa. De blauwe arm en de campagneregel ‘Handig, van de Belastingdienst’ vormen de rode draad van een langlopende communicatiestrategie waarmee de Belastingdienst wil uitstralen: wat je vraag ook is, er is altijd hulp beschikbaar.

Credits
Verantwoordelijk bij de Belastingdienst: Petra Boon, Ravi Jadnanansing, Paul van der Linde, Raïssa Polet–Oosterlen, Nienke Sneller, Bart Vording
Verantwoordelijk bij Tabula Rasa voor strategie: Sanne Rasenberg-Tolen, Ibi Baggerman, Christine Swankhuisen  
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Tom Zwarts, Anne van Andel, Joeri Jansen, Donald Nolet 
Account: Anne van der Meulen, Gijs van der Linden 
Design: Jorn Slotboom, Patrick Gamelkoorn 
Agency producer: Marcel Ossendrijver 
Productiemaatschappij: Hazazah  
Regisseur: Rob Lücker 
Executive producer: Jeroen van den Idsert
Producer: Omar Perineau & Tessel Yunice Schole
DOP: Thijmen Doornik
Steadycam: Erwan van Buuren & Jasper van Gheluwe
Focus puller: Tein Brouwer
Camera assistent: Daan te Brake
First AD: Thomas Rhode
Gaffer: Blaine Bradley
Setsound: Hein Verhoeven
Art department: Elza Kroonenberg
Assistent art: Melvin Dierdorp
Rekwisiteur: Lieke Scholman
Set dresser: Brenda van der Ven
Styling: Josine Immoos
VTR: Pieter Both
Visagie: Kira Kroegman
Locatie management: Lennart van Egmond
Catering: Nanja Theus
Casting: John Doornik Casting
Offline edit: Martin Heijgelaar & Tim de Wit (Editors)
Grading: Jop te Veldhuis (De Grot)
Compositors: Tim van Paassen, Koen van Someren Greve, Nina Blaauwbroek, Ruben Brouns
Online editing & versioning: Nino Oosterwijk
Muziek: Remus Ockels
Sounddesign: Feike de Wit (SoundCircus) 
Muziek: Remus Ockels 
Fotografie: Marije Kuiper 
Productie Online Serie: CCCP
Media inkoop: Initiative  
PR: HvdM

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken