Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark

Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
  • Food-en-retail
  • 31 okt 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

The Magnum Ice Cream Company introduceert Hydro Ice, een glow-in-the-dark waterijsje met functionele gelkern. Het ijsje richt zich op de marketingpersona van de ‘Healthy Hedonist’: actieve consumenten die plezier en welzijn combineren.

Het lichtgevende ijsje is ontwikkeld voor actieve consumenten en biedt een combinatie van plezier, wellness en een boost van vitamine C, B2 en magnesium.

Met Hydro Ice laat Magnum ICC naar eigen zeggen zien dat innovatie verder gaat dan smaak alleen. Het product ontstond in slechts enkele maanden van idee tot marktintroductie en creëert nieuwe consumptiemomenten voor volwassenen. ‘Hydro Ice weerspiegelt hoe moderne consumenten leven, verbinden en op zoek gaan naar ervaringen,’ zegt Julien Barraux, Chief Creative Officer bij Magnum ICC. ‘Het is meer dan een productlancering; het toont onze cultuur en ons vermogen om snel te innoveren en impact te maken op het merk.’

Het debuut vond plaats tijdens het Amsterdam Dance Event, waar negentigduizend stuks werden verspreid over eenentwintig evenementen. De glow-in-the-dark ervaring werd versterkt door samenwerkingen met DJ’s, influencers en muziekmedia, waarmee het merk op authentieke wijze werd geïntegreerd in de community. ‘We willen nieuwe vraag creëren via meeslepende ervaringen die resoneren met de digitaal verbonden, ervaringsgerichte consument van vandaag,’ zegt Barraux.

Lancering op ADE

Hydro Ice past perfect in het brede portfolio van Magnum ICC, met iconische merken als Magnum, Ben & Jerry’s, Ola en Cornetto. Met producten in meer dan tachtig landen en bijna drie miljoen vriezers wereldwijd, bewijst Magnum ICC dat merkbeleving, innovatie en consumentgericht denken hand in hand gaan. Door dit nieuwe ijsje brengt het merk niet alleen verfrissing, maar ook een onvergetelijke ervaring die het nachtleven, events en digitale communities met elkaar verbindt.


(foto's: Magum ICC)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken