Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark

- Food-en-retail
- 31 okt 2025 @ 08:00
- Link
- 
  
 Peter van Woensel Kooy
 senior redacteur, merk-expert
 MarketingTribune
- Geen tag
- 31 okt 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
The Magnum Ice Cream Company introduceert Hydro Ice, een glow-in-the-dark waterijsje met functionele gelkern. Het ijsje richt zich op de marketingpersona van de ‘Healthy Hedonist’: actieve consumenten die plezier en welzijn combineren.
Het lichtgevende ijsje is ontwikkeld voor actieve consumenten en biedt een combinatie van plezier, wellness en een boost van vitamine C, B2 en magnesium.
Met Hydro Ice laat Magnum ICC naar eigen zeggen zien dat innovatie verder gaat dan smaak alleen. Het product ontstond in slechts enkele maanden van idee tot marktintroductie en creëert nieuwe consumptiemomenten voor volwassenen. ‘Hydro Ice weerspiegelt hoe moderne consumenten leven, verbinden en op zoek gaan naar ervaringen,’ zegt Julien Barraux, Chief Creative Officer bij Magnum ICC. ‘Het is meer dan een productlancering; het toont onze cultuur en ons vermogen om snel te innoveren en impact te maken op het merk.’
Het debuut vond plaats tijdens het Amsterdam Dance Event, waar negentigduizend stuks werden verspreid over eenentwintig evenementen. De glow-in-the-dark ervaring werd versterkt door samenwerkingen met DJ’s, influencers en muziekmedia, waarmee het merk op authentieke wijze werd geïntegreerd in de community. ‘We willen nieuwe vraag creëren via meeslepende ervaringen die resoneren met de digitaal verbonden, ervaringsgerichte consument van vandaag,’ zegt Barraux.

Lancering op ADE
Hydro Ice past perfect in het brede portfolio van Magnum ICC, met iconische merken als Magnum, Ben & Jerry’s, Ola en Cornetto. Met producten in meer dan tachtig landen en bijna drie miljoen vriezers wereldwijd, bewijst Magnum ICC dat merkbeleving, innovatie en consumentgericht denken hand in hand gaan. Door dit nieuwe ijsje brengt het merk niet alleen verfrissing, maar ook een onvergetelijke ervaring die het nachtleven, events en digitale communities met elkaar verbindt.


(foto's: Magum ICC)
- 
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Chocolatemakers introduceert nieuw merk Claro
- BenBits eerste partner van 'Stop the plastic chew'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
- FrietHoes versterkt merkpositie met... 29-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025







