DPG Media integreert Brand Metrics in Ad Manager

- B2b
- 28 okt 2025 @ 17:38
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 okt 2025 @ 17:38
- Kel Koenen
DPG Media heeft de brand lift-technologie van Brand Metrics volledig geïntegreerd in zijn selfservice advertentieplatform Ad Manager. Daarmee kunnen adverteerders voortaan direct inzicht krijgen in het effect van hun campagnes op merkdoelstellingen als awareness, consideration, preference en action intent.
De samenwerking tussen beide partijen bestond al, maar wordt nu verder verdiept met een automatische meetfunctie binnen het platform. Voor campagnes met een mediabudget vanaf 10.000 euro worden de zogeheten brand lift-metingen kosteloos aangeboden.
Volgens Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media, past de uitbreiding bij de ambitie om adverteerders eenvoudiger en transparanter inzicht te bieden in hun campagneresultaten. ‘We zijn blij dat we onze adverteerders een eenvoudige en toegankelijke manier kunnen bieden om brand lift te meten, direct binnen ons Ad Manager-platform. Er is geen extra handeling vereist, en de meting wordt onafhankelijk uitgevoerd via onze vertrouwde partner Brand Metrics.’
Bekijk hieronder de uitlegvideo:
De technologie van Brand Metrics vormt de basis voor de zogeheten Brandfacts-metingen in Ad Manager. Hiermee kunnen adverteerders op een betrouwbare manier zien wat de impact is van hun mediacampagnes. Dat inzicht wordt steeds belangrijker nu het meten van effectiviteit complexer wordt door veranderende privacyregels en de afname van third-party data.
‘We zijn er trots op dat DPG Media het gebruik van onze technologie in Ad Manager verder uitbreidt’, zegt Elwin Gastelaars, Chief Revenue Officer bij Brand Metrics. ‘Brand lift-data helpt klanten te begrijpen waarom campagnes succesvol zijn, ondersteunt mediabestedingen en helpt ineffectieve advertenties te verminderen. Zo krijgen merken een vollediger en genuanceerd beeld van hun campagneresultaten.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
- Marketingtransfers week 41, 202510-10-2025
- VER lanceert app... 03-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

