Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend

- Online
- 31 okt 2025 @ 13:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 31 okt 2025 @ 13:04
- Kel Koenen
De genomineerden voor de TikTok Ad Awards 2025 zijn bekend. Met deze jaarlijkse prijzen eert TikTok de meest creatieve, effectieve en impactvolle merkcampagnes uit de Benelux. De awards belonen campagnes die het platform niet alleen slim benutten, maar ook positiviteit en vernieuwing brengen binnen de TikTok-community.
Na een grondige selectie door een vakjury van marketing- en mediaspecialisten is de shortlist voor de Benelux TikTok Ad Awards 2025 vastgesteld. De prijzen worden op 18 november in Amsterdam uitgereikt en erkennen merken en bureaus die het afgelopen jaar excelleerden met een TikTok-first aanpak – van creatieve storytelling tot meetbare performance.
In de categorie Greatest Creative zijn onder meer ICI Paris XL, VDAB, Lidl, Constructiv en Bol genomineerd. Deze merken vallen op door hun consistente aanwezigheid en slimme combinatie van organische en betaalde content.
De shortlist voor Greatest Performance, gericht op lower-funnel resultaten, bestaat uit Sunweb, Tefal, Adecco & Uber Eats, Torfs en Loop Earplugs. Zij wisten volgens de jury met inventieve strategieën aantoonbare businessimpact te realiseren.
Op het gebied van merkbouw dingt een breed palet aan merken mee naar de titel Greatest Branding, waaronder Vaseline, ANWB, Colruyt, Albert Heijn en Lidl. Deze campagnes onderscheiden zich door innovatieve storytelling en herkenbare visuele identiteiten.
Nieuw dit jaar is de categorie Greatest Impact, die maatschappelijke relevantie en community engagement beloont. Hierin maken Maybelline, Hema, KPN, Helan Onafhankelijk Ziekenfonds en L’Oréal Paris kans op een award.
Alle genomineerden uit de creatieve, performance- en brandingcategorieën dingen automatisch mee naar de hoofdprijs: Greatest TikTok – de bekroning voor de campagne die het platform op de meest vernieuwende en cultureel relevante manier wist te gebruiken.
Volgens TikTok weerspiegelen de genomineerde cases de volwassenwording van het platform als marketingkanaal. ‘Merken laten zien dat TikTok niet alleen draait om entertainment, maar ook om impact, performance en culturele relevantie.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

