Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne ‘Niet normaal gewoon’
.jpg)
- Online
- 4 nov 2025 @ 11:31
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 4 nov 2025 @ 11:31
- Imke Walenberg
Transavia zet een nieuwe stap in haar merkreis met de lancering van de campagne ‘Niet normaal gewoon’. Daarmee bouwt de luchtvaartmaatschappij voort op haar vernieuwde merkidentiteit, die eerder dit jaar werd gepresenteerd.
De boodschap laat zien dat Transavia meer wil zijn dan alleen een aanbieder van betaalbare vliegtickets: het merk positioneert zich als de slimme keuze voor iedereen die gemakkelijk en prettig wil reizen.
'Met onze vernieuwde merkidentiteit hebben we de richting bepaald'” zegt Natascha van Roode, Brand Lead bij Transavia. 'Niet alleen bieden we een betaalbaar ticket, we zijn ook de luchtvaartmaatschappij die gaat voor een gemakkelijke reiservaring. Met ‘Niet normaal gewoon’ geven we invulling aan wat we dagelijks leveren: een toegankelijke reiservaring waarin gemak, betrouwbaarheid en plezier centraal staan.'
'Gewoon vliegen'
De campagne, ontwikkeld door DDB Amsterdam, vertaalt de merkboodschap naar een herkenbaar en langdurig inzetbaar creatief concept. Centraal staat purser Thijs (gespeeld door acteur Mike Weerts), die als gezicht van Transavia de nuchtere en positieve houding van het merk belichaamt. Vanuit zijn rol aan boord laat hij zien hoe ‘gewoon vliegen’ bij Transavia nét iets bijzonderder wordt gemaakt.
De campagne ‘Niet normaal gewoon’ loopt van 4 november tot en met 14 december en is te zien via televisie, online video, display-banners en social media.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend31-10-2025
- Prime Video lanceert The Moderators... 22-10-2025
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
- OBA lanceert nieuw digitaal huis... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

