Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne ‘Niet normaal gewoon’

Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne ‘Niet normaal gewoon’
  • Online
  • 4 nov 2025 @ 11:31
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Transavia zet een nieuwe stap in haar merkreis met de lancering van de campagne ‘Niet normaal gewoon’. Daarmee bouwt de luchtvaartmaatschappij voort op haar vernieuwde merkidentiteit, die eerder dit jaar werd gepresenteerd.

De boodschap laat zien dat Transavia meer wil zijn dan alleen een aanbieder van betaalbare vliegtickets: het merk positioneert zich als de slimme keuze voor iedereen die gemakkelijk en prettig wil reizen.

'Met onze vernieuwde merkidentiteit hebben we de richting bepaald'” zegt Natascha van Roode, Brand Lead bij Transavia. 'Niet alleen bieden we een betaalbaar ticket, we zijn ook de luchtvaartmaatschappij die gaat voor een gemakkelijke reiservaring. Met ‘Niet normaal gewoon’ geven we invulling aan wat we dagelijks leveren: een toegankelijke reiservaring waarin gemak, betrouwbaarheid en plezier centraal staan.'

'Gewoon vliegen'

De campagne, ontwikkeld door DDB Amsterdam, vertaalt de merkboodschap naar een herkenbaar en langdurig inzetbaar creatief concept. Centraal staat purser Thijs (gespeeld door acteur Mike Weerts), die als gezicht van Transavia de nuchtere en positieve houding van het merk belichaamt. Vanuit zijn rol aan boord laat hij zien hoe ‘gewoon vliegen’ bij Transavia nét iets bijzonderder wordt gemaakt.

De campagne ‘Niet normaal gewoon’ loopt van 4 november tot en met 14 december en is te zien via televisie, online video, display-banners en social media.

 



Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken