Dille & Kamille lanceert ‘Plantenservice’ op Green Friday

- Food-en-retail
- 13 nov 2025 @ 10:52
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 nov 2025 @ 10:52
- Tamara de Vos
Op vrijdag 28 november sluit Dille & Kamille alle winkels en webshops in het kader van Green Friday, het duurzame alternatief voor Black Friday. In plaats van kortingen biedt het merk klanten een ‘Plantenservice’ en gratis bloem- of kruidenzaad.
Merkactivatie rond vergroening
Met Green Friday profileert Dille & Kamille zich als een uitgesproken duurzaam merk. Onderdeel van de campagne is De Plantenservice: een telefoonnummer waarop consumenten op 28 november een activerende audioboodschap te horen krijgen die oproept tot vergroening. Voor de winkels worden gratis zakjes kruiden- en bloemzaad uitgedeeld. De actie sluit aan op de merkbelofte van Dille & Kamille: eenvoud, natuur en bewust leven.
Volgens algemeen directeur Hans Geels draait het deze dag bij Dille & Kamille niet om het kopen, maar om iets te laten bloeien. ‘We willen mensen aansporen om bewust stil te staan bij wat echt waarde heeft. Door samen te zaaien en in actie te komen, werken we aan een wereld met meer natuur en minder spullen.’
Positionering via partnerships
Voor deze editie van Green Friday werkt Dille & Kamille samen met This is Free Fashion, een platform dat circulaire mode stimuleert. De samenwerking versterkt de positionering van beide merken als aanjagers van duurzaam gedrag.
‘Of het nu gaat om je garderobe of je tuin: minder kopen en meer doen maakt echt verschil’, aldus Lot van Os, oprichter van This is Free Fashion. ‘Samen met Dille & Kamille laten we zien dat duurzaamheid leuk én verbindend kan zijn.’
Duurzame merkstrategie
Met Green Friday brengt Dille & Kamille niet alleen een boodschap, maar ook zijn merkwaarden tot leven. Het merk zet al ruim 50 jaar in op bewuste keuzes, natuurlijke materialen en samenwerking met onder meer het Wereld Natuur Fonds. Geels: ‘Wij willen mensen laten zien dat het anders kan en hen inspireren om bewust en duurzaam te leven, in harmonie met elkaar en de natuur. Dat doen we niet omdat het trendgevoelig is, maar al ruim 50 jaar vanuit overtuiging.’
Bel op vrijdag 28 november De Plantenservice op 085-3452481
Beeld: Dille & Kamille
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
- Black Friday groeit uit tot Black... 12-11-2025
- Rutger Koene van Asics: 'De kunst is... 12-11-2025
- Swinckels introduceert rebranding... 11-11-2025
- Albert Heijn combineert kerst en... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




