Biografie Tamara de Vos heeft na het afronden van de studie Media en Informatiemanagement als redacteur voor diverse tijdschriften gewerkt. Sinds 2023 werkt zij bij BBP Media, eerst als redacteur bij Twinkle en nu als allround redacteur bij MarketingTribune en CustomerFirst.
Tamara de Vos-Vlot


EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
Als opvallende 1 aprilgrap introduceren erotiekretailer EasyToys en augurkenproducent Kesbeke de 'Aaahh-gurk', een vibrator in de vorm van een augurk. Met deze actie spelen de bedrijven in op de populariteit van augurken en eerdere creatieve productlanceringen.

Vluchtelingenwerk Nederland en KLM winnen Friends of Search Awards 2025
Tijdens Friends of Search 2025 zijn de winnaars van de jaarlijkse Friends of Search Awards bekendgemaakt. Vluchtelingenwerk Nederland won in de categorie ‘Best SEO’, terwijl KLM Royal Dutch Airlines werd bekroond in de categorie ‘Best PPC’.

Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
Supermarktketen Ekoplaza staat in 2025 op de eerste plaats in de Sustainable Brand Index. Daarmee neemt het bedrijf de koppositie over van Tony’s Chocolonely, dat nu op de tweede plaats staat. De Vegetarische Slager, eerder een dominante speler, zakt naar de negende positie.

EasyToys en Steffie Weterings: It's Playtime op het NK Padel
Erotiekretailer EasyToys heeft een sponsorovereenkomst gesloten met tweevoudig Nederlands padelkampioen Steffie Weterings. Tijdens het NK Padel, dat plaatsvindt van 19 tot en met 23 maart in Eindhoven, zal Weterings voor het eerst met het EasyToys-logo op haar shirt spelen.

Ronald McDonald Kinderfonds benadrukt belang van samenzijn bij ziekte
Het Ronald McDonald Kinderfonds viert zijn 40-jarig bestaan met de lancering van een animatiefilm. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko, Ambassadors en Sony Music, brengt de impact van samenzijn bij ziekte in beeld. De film wordt uitgezonden op televisie, in de bioscoop en online.

Provalliance Nederland kiest Happy Horizon als digitale marketingpartner
Provalliance Nederland, het moederbedrijf van kappersmerken zoals BrainWash, Cosmo Hairstyling en Team Kappers, heeft Happy Horizon geselecteerd als full-service online marketingbureau. Vanaf januari 2025 neemt Happy Horizon de digitale marketingactiviteiten van Provalliance al op zich, waaronder websiteontwikkeling, performance marketing en creatieve ondersteuning.
![[onderzoek] Nederland loopt miljarden mis door trage AI-adoptie](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Nederland loopt miljarden mis door trage AI-adoptie
Nederland dreigt jaarlijks €8,1 miljard aan economische groei mis te lopen door een gebrek aan investeringen in kunstmatige intelligentie (AI) en digitale bedrijven. Dit blijkt uit onderzoek van Implement Consulting Group in opdracht van Google.

Loyaliteitsranking restaurantketens: Moeke en Dadawan aan kop
Ruim drie op de vier bezoekers van Nederlandse restaurantketens (77%) verwachten binnen twaalf maanden terug te keren. Gemiddeld bezoekt een klant een restaurantketen 1,6 keer per jaar. Restaurantketens Moeke en Dadawan hebben de meest loyale klanten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.

Nespresso en Oatly introduceren koffiecapsules voor havermelk
Nespresso en Oatly hebben gezamenlijk een koffiecapsule ontwikkeld die specifiek is afgestemd op gebruik met haverdrank. De Oatly Barista Edition koffie is een limited edition blend en is ontworpen voor Nespresso Vertuo koffiemachines.

Inschrijving geopend voor EMAS Battle of the Agencies 2025
De inschrijving voor de Battle of the Agencies 2025, onderdeel van de DDMA EMAS Awards, is geopend. In deze bureaucompetitie strijden bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor een opdrachtgever. De uitreiking vindt plaats op 26 juni in Circa Amsterdam.

Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere bezorging
Albert Heijn introduceert volgende week de Buurt Bezorgbundel, een nieuwe bezorgoptie die klanten met een Bezorgbundel in staat stelt hun boodschappen te laten bezorgen wanneer de bezorger al in de buurt is. Deze aanpak leidt volgens de supermarktketen tot efficiëntere bezorgroutes en een verdere vermindering van de CO₂-uitstoot bij online bestellingen.
![[onderzoek] Streaming met reclame wint terrein onder Gen Z en Millennials](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Streaming met reclame wint terrein onder Gen Z en Millennials
In het laatste kwartaal van 2024 is het aantal abonnementen op streamingdiensten met advertenties (SAVOD) gestegen tot 7% van het totale SVOD-kijkaandeel in Nederland. Vooral Generatie Z en Millennials kiezen voor deze goedkopere abonnementsvormen, zo blijkt uit onderzoek van Bindinc.
![[onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving
Marketingprofessionals willen het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering uitbreiden, terwijl ze tegelijkertijd streven naar meer merkgerichte en gepersonaliseerde content. Het benutten van AI voor personalisatie wordt gezien als een van de grootste uitdagingen in de huidige dynamische markt. Dit blijkt uit het nieuwste rapport van HubSpot, The State of Marketing 2025.

Motilayo Williams over haar favoriete Esprix winnaar aller tijden
Vorig jaar hebben we enkele creatieven gevraagd naar hun favoriete Esprix winnaar aller tijden. Aan het woord kwam Darre van Dijk, Johan Kramer en Aad Kuijper. Deze editie een nieuw gezicht: Motilayo Williams over haar favoriete Esprix winnaar aller tijden.

Simyo lanceert nieuwe campagne 'Op die fiets!'
Simyo, de mobiele provider, heeft een nieuwe campagne gelanceerd binnen het bekende thema 'Waarom duur doen?'. De campagne, ontwikkeld en geproduceerd door Joe Public Amsterdam, toont hoe ‘slimme’ keuzes kunnen leiden tot besparingen.

Vakantieplatforms populair: € 32,3 miljard aan boekingen in drie jaar
In de afgelopen drie jaar hebben Nederlandse vakantiegangers gezamenlijk ruim 30 miljard uitgegeven aan boekingen via diverse vakantieplatforms, waarvan het meest bij D-reizen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders.

Optimel introduceert nieuwe Probiotica-lijn met uitgebreide campagne
Zuivelmerk Optimel, dat onderdeel is van FrieslandCampina, lanceert een nieuwe productlijn: Optimel Probiotica. Het merk speelt in op de groeiende vraag naar voeding met extra gezondheidsvoordelen. De introductie wordt ondersteund door een grootschalige 360-graden campagne dat ATL, PR, social en influencer marketing combineert om de nieuwe producten breed onder de aandacht te brengen.

Lulu & Mozzie introduceert rustgevende kindermuziek
Lulu & Mozzie, een nieuw kindercontentmerk, heeft onlangs een tiental Nederlandstalige en Engelstalige kinderliedjes gelanceerd. De geanimeerde personages Lulu en Mozzie leven in een kleurrijke wereld vol zachte kleuren en melodieuze liedjes. Volgens oprichters Jaap van den Heuvel en Marjolein van den Broek biedt het initiatief een kalmerend alternatief voor de vaak drukke kindermuziek en -videocontent die momenteel online beschikbaar is.

Valentijn-inhakers 2025 maar dan net even anders
Valentijnsdag is de dag van romantische clichés: rode rozen, diner bij kaarslicht en mierzoete liefdesverklaringen. Maar wat als merken het eens over een andere boeg gooien? Voor deze special doken we in de meest opvallende Valentijnscampagnes van 2025 – en ontdekten we dat liefde allesbehalve voorspelbaar hoeft te zijn.

Prominent zet service centraal in nieuwe merkcampagne
Meubelmerk Prominent lanceert een nieuwe merkcampagne, ontwikkeld door bureau Fitzroy, waarin service en expertise centraal staan. Met deze campagne wil Prominent de nadruk leggen op de klantgerichte aanpak in zijn 40 winkels verspreid over Nederland.

Zomerplanning: 40 procent reizigers kiest voor vroeg boeken
Voor velen is januari echt zo’n maand waarin ze de vakantiekriebels krijgen. Wensenlijstjes krijgen vorm, online oriëntatie vindt plaats en het einddoel is een (hopelijk) fantastische zomervakantie om naar uit te kijken.

Gamma motiveert Nederland om kluslijstjes af te vinken
Met de campagne ‘Vink maar af weken’ zet Gamma Nederland in beweging om uitgestelde klusjes aan te pakken. Van humoristische video’s tot praktische tools en kortingen: de bouwmarkt wil het uitstelgedrag van Nederlanders doorbreken en hen helpen hun kluslijst af te werken.

Hema en War Child halen bijna een half miljoen op met pyjama's
De jaarlijkse pyjama-actie van Hema en War Child heeft dit jaar € 494.327,55 opgebracht. Het bedrag is bij elkaar gebracht door de verkoop van speciale War Child-pyjama’s, sokken en snuggies, een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Deze toename betekent een extra € 35.000 voor de hulp aan kinderen die opgroeien in oorlogssituaties.

PreZero lanceert campagne 'Samen op weg naar Zero Waste'
PreZero heeft een nieuwe campagne gelanceerd met als doel een duurzame toekomst te bevorderen. Onder het motto ‘Samen op weg naar Zero Waste’ roept het bedrijven op om afval te verminderen, meer te recyclen en hergebruik te stimuleren.

La Trappe zet 0.0-bieren in de schijnwerpers
La Trappe en bureau Kaliber presenteren hun eerste gezamenlijke werk: een campagne voor de alcoholvrije bieren van La Trappe. De campagne is gebaseerd op een vernieuwde merkstrategie en maakt gebruik van een speciaal ontworpen lettertype om het onderscheidende karakter van de trappistenbieren te communiceren.

Van Quiet Luxury tot AI-Commerce: dit zijn de 5 marketingtrends voor 2025
In 2025 verschuift de focus in marketing van massa naar maatwerk, en van kwantiteit naar kwaliteit. Dit jaar vraagt om innovatie én menselijke waarden. Sinds 2015 publiceert digital expert Tiago ‘Tito’ Ribeiro elk jaar een uitgebreide studie die de belangrijkste trends in wereldwijde digitale marketing analyseert. De jaarlijkse trendstudie onthult vijf ontwikkelingen die het marketinglandschap ingrijpend veranderen.

Eerste keynote spreker Branded Content Event is bekend: Sydney Brouwer
Spreker, auteur en podcastmaker Sydney Brouwer opent de 18e editie van het event op dinsdag 8 april. Zijn presentaties zitten vol humor, interactie en waardevolle praktische lessen waar je als deelnemer direct mee aan de slag kunt.

LOI lanceert campagne 'De Dagdroom Testers'
De LOI is het jaar begonnen met de lancering van een online contentcampagne: ‘De Dagdroom Testers’. Met deze campagne, ontwikkeld door Team5pm in samenwerking met Wavemaker, wil de onderwijsinstelling jongeren inspireren hun dromen waar te maken door een opleiding te starten.

Talpa stopt na zeven jaar met muziekplatform Juke
Talpa Network heeft aangekondigd dat Juke, het online muziekplatform dat gelanceerd werd in 2017, stopt. Het platform is al niet meer beschikbaar in de appstores en vanaf maart 2025 wordt Juke verder afgeschaald en is dan niet langer beschikbaar als website.
- AlgemeenNieuws ‘Wij helpen mensen mooie...Weblog [column] Intelligente marketeersNieuws ‘Mensen proeven het verschil’Weblog [column] Hoeveel merk- en...Nieuws State of Marketing Report 2025:...Nieuws Brenda Smith finalist European...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 11,...Weblog [column] De ondergang van...Nieuws Edward Knol nieuwe Managing Director...Nieuws Wim Creative Agency neemt David...Nieuws Thijs de Boer versterkt creatief...Nieuws De marketingtransfers van week 10,...
- BureausNieuws Vier nieuwe gezichten bij Gardeners Nieuws Ontmoet Bobbie en haar familieNieuws De impact van laaggeletterdheid:...Nieuws Eerste AI-inhaakbillboard met...Nieuws NPO kiest team5pm als strategische...Nieuws Nieuw bureau Nami combineert...
- ContentmarketingNieuws Boekenbranche gaat los op BoekenweekNieuws NRC geeft abonnees toegang tot The...Weblog [column] Aspiratie - de vergeten...Nieuws Marnix Gymnasium werft met zee van...Weblog [column] Wacht niet op de perfecte...Weblog [column] Copywriter Brignull's werk...
- DesignNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan Nieuws Philips lanceert OneUp elektrische...Nieuws Rabobank opent digitale deuren naar...
- Food en RetailNieuws Fatbike versus Pieper Bike:...Nieuws Doritos lanceert mixed reality...Nieuws Unilever verkoopt The Vegetarian...Nieuws Marit van Egmond vertrekt bij Albert...Nieuws EasyToys en Kesbeke lanceren...Nieuws Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top...
- MediaNieuws Hema en Kika grote winnaars Ster...Nieuws Screenforce lanceert SpotDeli:...Nieuws Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes...Nieuws KPN lanceert iconische telefoons...Nieuws [onderzoek] 'Gaming krachtig medium...Nieuws 'Human First, Human Last' wint...
- Online MarketingNieuws Bastian Verhulst - opperhoofd TikTok...Nieuws Spotlight: adverteren binnen Track &...Nieuws Vluchtelingenwerk Nederland en KLM...Weblog Marketingfacts FocusNieuws Think Yellow is Google Premier...Weblog [column] Bijnamen voor merken vormen...
- SponsoringNieuws Marie-Stella-Maris steunt Wereld...Nieuws Cupra breidt betrokkenheid bij...Nieuws EasyToys en Steffie Weterings: It's...Nieuws Heineken sluit langdurig partnership...Nieuws Plus terug als Official Partner van...Nieuws Enterprise stuurt Ajax-fans op...
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center