Snowflake en Acxiom moderniseren AI marketing

Snowflake en Acxiom moderniseren AI marketing
  • B2b
  • 16 jun 2025 @ 10:32
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

AI Datacloud-bedrijf Snowflake en data- en technologieplatform Acxiom, onderdeel van Interpublic Group (IPG), starten een strategisch initiatief om een AI-gedreven marketinginfrastructuur te ontwikkelen. Hiermee willen zij het gebruik van AI in marketing voor merken wereldwijd transformeren, zo maken de bedrijven bekend.

De samenwerking stelt IPG in staat om interne data, identiteitsoplossingen en tools direct toegankelijk te maken binnen de Snowflake-omgeving van merken. Dankzij deze cloudgebaseerde aanpak ontstaat een veilig en transparant fundament voor AI-gedreven marketing. Acxiom zal zijn producten en klantomgevingen eveneens moderniseren met Snowflake-technologie, wat merken helpt om hun eigen first-party data optimaal te benutten.

Geïntegreerde oplossingen

Door IPG's technologieën, waaronder Acxiom's identiteitsoplossingen en het Interact-platform, direct te integreren in Snowflake, krijgen merken inzicht in datastromen tussen applicaties, bureaus en platforms. Daarbij is het niet nodig om data fysiek te verplaatsen, wat de privacy ten goede komt. De AI-functionaliteiten van Snowflake Cortex maken automatische campagne-optimalisatie en gepersonaliseerde content mogelijk.

Transparantie en privacy

De samenwerking benadrukt transparantie en veilige data-uitwisseling. Via Snowflake's Native App Framework wordt het Interact-platform beschikbaar binnen de omgeving van marketeers. Privacygerichte oplossingen zoals RealID, data clean rooms en voorspellende segmentatie ondersteunen veilige en effectieve marketing. Acxiom integreert RealID in Snowflake Data Clean Rooms voor een 'zero copy' datamodel.

Gezamenlijke innovatie

Snowflake, IPG en Acxiom starten een incubatiehub voor nieuwe AI- en omnichannel marketingoplossingen. Klanten van IPG en Acxiom krijgen hiermee toegang tot nieuwe toepassingen en technologieën. Onder andere IPG Mediabrands, Kinesso en grote financiële instellingen profiteren al van de samenwerking door verbeterde data-inzichten en efficiëntere inzet van advertentiebudgetten.

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken