Snowflake en Acxiom moderniseren AI marketing

- B2b
- 16 jun 2025 @ 10:32
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 jun 2025 @ 10:32
- Tamara de Vos
AI Datacloud-bedrijf Snowflake en data- en technologieplatform Acxiom, onderdeel van Interpublic Group (IPG), starten een strategisch initiatief om een AI-gedreven marketinginfrastructuur te ontwikkelen. Hiermee willen zij het gebruik van AI in marketing voor merken wereldwijd transformeren, zo maken de bedrijven bekend.
De samenwerking stelt IPG in staat om interne data, identiteitsoplossingen en tools direct toegankelijk te maken binnen de Snowflake-omgeving van merken. Dankzij deze cloudgebaseerde aanpak ontstaat een veilig en transparant fundament voor AI-gedreven marketing. Acxiom zal zijn producten en klantomgevingen eveneens moderniseren met Snowflake-technologie, wat merken helpt om hun eigen first-party data optimaal te benutten.
Geïntegreerde oplossingen
Door IPG's technologieën, waaronder Acxiom's identiteitsoplossingen en het Interact-platform, direct te integreren in Snowflake, krijgen merken inzicht in datastromen tussen applicaties, bureaus en platforms. Daarbij is het niet nodig om data fysiek te verplaatsen, wat de privacy ten goede komt. De AI-functionaliteiten van Snowflake Cortex maken automatische campagne-optimalisatie en gepersonaliseerde content mogelijk.
Transparantie en privacy
De samenwerking benadrukt transparantie en veilige data-uitwisseling. Via Snowflake's Native App Framework wordt het Interact-platform beschikbaar binnen de omgeving van marketeers. Privacygerichte oplossingen zoals RealID, data clean rooms en voorspellende segmentatie ondersteunen veilige en effectieve marketing. Acxiom integreert RealID in Snowflake Data Clean Rooms voor een 'zero copy' datamodel.
Gezamenlijke innovatie
Snowflake, IPG en Acxiom starten een incubatiehub voor nieuwe AI- en omnichannel marketingoplossingen. Klanten van IPG en Acxiom krijgen hiermee toegang tot nieuwe toepassingen en technologieën. Onder andere IPG Mediabrands, Kinesso en grote financiële instellingen profiteren al van de samenwerking door verbeterde data-inzichten en efficiëntere inzet van advertentiebudgetten.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
- De marketingtransfers van week 22, 2025
- BBC Studios kiest voor samenwerking met Audiohuis
- Conversation Studio en House of Treats lanceren Premium Lens
- De marketingtransfers van week 23, 2025
- MassiveMusic bundelt krachten tot wereldwijde muziekpartner
Laatste Nieuws
- Snowflake en Acxiom moderniseren AI... 16-06-2025
- De marketingtransfers van week 23,... 13-06-2025
- Een einde aan 'do-not-reply’-marketing11-06-2025
- MassiveMusic bundelt krachten tot... 11-06-2025
- Klantverlies dreigt voor zwijgende... 10-06-2025
- De marketingtransfers van week 22,... 06-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation